Pages

Monday, March 1, 2010

:: KISAH BLEEDING ::

ok, last week aku MC 2 hari. remember tak kisah bapak aku xcident hari rabu last week? suppose aku ambik EL on that day, tapi sebelah petang nya ada berlaku bleeding quite heavy jugak la... 1 pad penuh jugak la. So ptg tu balik rumah inlaws aku kejap, then kat sana, bertambah byk pulak kuar nya, so au paksa laki aku bwk aku g hospital terus.

So mlm tu buat pertama kali nya aku pergi antenatal check-up. so berat sekrang adalah 50kg. berat semasa aku adalah 47kg, so aku da naik 3kg.. aku seronok ngadung, sebab ini la masa nya aku nak tambah berat badan... hahahahahah, dan aku x peduli klu org kata badan aku naik, WTF, i'm pregnant ok...

suppose last week, aku around 10 weeks plus la, tapi hasil scan yang dibuat, doc kata aku da 11 weeks plus.. and due insyallah on 11.09.10.. bagus, itu adalah hari raya ke-2... tapi laki aku nak date 08.09.10.. tak kisah la, ceser kan, da nak dkt2 sok aku pilih tarikh.

hasil scan, doc kata uri/plasenta aku kat bawah, so kebarangkalian utk berlaku nya bleeding tu ada.. so doc suruh aku rehat ajer... sebab tu la aku dapat mcc on rabu and khamis tu.  iyor la tu rehat, dgn budak 2 org kat rumah, boleh sgt la aku rehat. Baby dlm perut sgt2 aktif, aku da takut klu anak aku sok hyperactive, sebab aku dok menggila mkn coklat. ada org pernah ckp dgn aku, klu budak hyperaktif ni, masa ngadung mak dia suka mkn coklat... at 11 weeks, kaki tangan da ada da.. aku boleh nampak dia berenang2 dalam perut aku.

aku rasa pregnancy kali ni sgt teruk. aku rasa sebab aku da semakin tua utk mengadung... hahahahahha.. aku mengalami pening kepala yg sangat berdenyut2... klu ko baring je, bgn mesti nak pitam. dan paling best, aku boleh pening dalam tido dan early moning sickness. let say aku tido da siap2 pakai baju sejuk (badan aku x berapa sihat, so w/pun skrg musin panas, tp aku tido pakai baju sejuk), tgh2 aku tido, aku boleh pening kepala berdenyut2, siap peluh2 dahi aku. So aku bgn minum air, terus duduk kat kerusi, mengeluarkan air tu balik at 2.30 in the morning... bersendirian mengeluarkan angin2 dalam badan... pergh... sayhdu rasanya.... compare muntah ada isi, aku prefer muntah air.. mulut tak pahit... sebab tu la aku hilang selera makan, klu x mkn, angin naik atas kepala, aku muntah air... bila aku lambat bg mkn, pun aku muntah jugak...

sabo jer la....


3 comments:

Sarah Syazwani said...

okler tuh early moning sickness...aku pulak da terbalik..da nk due la aku kene morning sickness..berat pun leh turun huhu..sgt letih this time nyer preggy

Mazrina said...

mungkin baby boy tak Dayah, sebab ko rasa lain dari ngandung lepas2

Dania's mummy said...

mazrina: x tau la... ko doa2 kan la yer... nanti leh ambik berkat