Pages

Monday, March 1, 2010

:: IKHTIBAR KISAH SAFIYAH ::

aku antara yang terlambat mengetahui berita ini. nak kata lambat sangat pun tidak la, aku ada baca kat FB masa tu, tapi tak berapa paham jalan cerita sebenarnya, sampaila semalam aku beli paper, baru aku paham... tapi masa tu tak seronok, tak de saper aku nak bawak bahas... hahahahaha

so hari ni masuk pejabat, semua jenis paper diaorg ni beli, nak memaham kan kisah disebalik kematian nya... memang tragis, klu dipikir2 kan, tak terjangkau dek akal perbuatan ibunya... muka nerd giler, rupa orang tak bersalah, rupa org tak berdosa (tapi saper la kita nak ckp dia dosa ke tidak) tak kan la keluarga kedua2 belah pihak tak tau ko da kawin ke belum? da sah bercerai ke belum? mcm mana ko bawak perut 9 bulan? mcm mana ko beranak? mcm mana ko berpantang? mcm2 soalan yg bermain di kepala otak aku. seronok dapat berbahas dengan budak2 opis... meriah sungguh...

apa pun, ambik la ihktibar dari kisah SAFIYAH ni. Benda2 macam ni, buat aku insaf dan beristigfar banyak. Semoga aku, keluarga dan kawan2 dijauhkan daripada semua kejahilan2.


No comments: