Pages

Thursday, October 8, 2009

:: SUP STEAMBOAT ::

pict from google image
.
.
.
selain drpd kuah tomyam
kita boleh gak prepare kuah sup
untuk those yg x mkn pedas/masam atau
untuk budak2 kecik
.
.
.
utk jamuan semalam
aku x buat sup
sebab diaorg request tomyam ajer
.
.
.
masa aku buat 1st time utk jamu inlaw aku
aku de buat sup
tp x berapa nak "kau" sgt
mungkin sebab brand pati ayam yang x kena kot
.
.
.
so ini resepi sup yg diturunkan oleh pakcik aku
oooo....
btw, segala bahan, resepi untuk steamboat ni
diperturunkan oleh pakcik aku
terima kasih pak su
saentero blog nak try resepi ni pak su
.
.
.
tumis bawang putih, halia & sedikit lada putih (sikit je)
lps tu masuk kan air
biarkan mendidih
kemudian masukkan pati ayam
(yang ni, aku x pasti brand apa yg sedap)
sama gak mcm tomyam
x yah letak garam serbuk perasa
da, siap!
tabur la dgn daun sup bg wangi sikit bau
da......































No comments: