Pages

Thursday, October 8, 2009

:: KELENGKAPAN STEAMBOAT ::

apa lagi yg korang nak tau pasal steamboat ni?
perhg... ramai nak buat steamboat ni
de yg YM aku, de yg sms aku
de yg call aku
nak mintak resepi
.
.
.
da aku huraikan satu2 mcm mana nak buat
klu x paham lagi, atau x sure
buzz je aku kat ym
atau tinggal kan komen
insyallah aku try balas
.
.
.
klu nak buat steamboat
x lengkap klu x de dapur atau periuk steamboat kan?
klu buat sendiri
boleh la celur2 atas dapur
tp klu nak jamu tetamu
kena ada kelengkapan dia la kan
x mahal jugak kelengkapan dia
.
.
.
yang pertama mesti ada dapur camping ni
murah ajer dapur ni
range harga dalam RM20++ ke RM40++
yg mahal lg pun ada
pakcik aku ckp
lg mahal dapur tu, lg dia x mkn gas
(save gas la)

dapur tu boleh beli kat GIANT ke, TESCO ker, CAREFOUR ker
aku pernah jumpa kat TESCO RM20 lebih ajer
brand PENTEX mcm tu
janji boleh hidup kan?
belasah je la brand aper pun
.
.
.
then gas dia
boleh tahan dlm 3-4 jam mcm tu
lama jugak
klu kat speedmart 99, setin gas tu RM4.90
klu kat tesco dia jual 4 tin RM15.90 x silap
kat giant mahal
aku tgk hari tu RM26.90 x silap
.
.
.
lps tu mesti ada periuk/kuali dia
haaaaaaaaaa...........
yang ni aku belum ada lagi
ni satu aku pinjam pakcik aku,
satu lagi mak mertua aku
aku masih mencari lagi
mana nak cari periuk ni
nampak x periuk ni ada dua bahagian?
klu kita nak boh sup atau tomyam
senang la, x perlukan 2 periuk, dan kuah pun x bercampur
pakcik aku ckp try tgk kat JUSCO
aku belum tgk lagi
mak mertua aku beli kat mana ntah
nanti aku tanya2 lagi yer...
da tu ajer
lps ni korang boleh la buat sendiri pulak
x yah nak mkn kat JOHNY's ker, restauran nelayan ker
klu korang nak buat sikit2
beli je bebola2 tu kat CAREFOUR
dia jual ikut gram2 ke kilo2
100g ke sekilo RM1.49 sen
semua jenis bebola dia campur
kat GIANT TESCO x tau ada jual mcm tu x










































No comments: