Pages

Tuesday, August 25, 2009

:: CERITA SEMALAM ::

malasnya aku nak update blog skrg ni
dok baca blog org ajer
then bila da khatam semua
x tau da nak baca apa lagi
tp x jugak aku mengupdate blog
.
.
.
smlm keje mcm biasa
walaupun aku masuk lambat sikit
sbb bwk budak2 g klinik
dua2 demam dan selsema
tp x la teruk sgt
since diaorg jarang demam
stok ubat x de kat rumah
ubat yg ada dulu da lebih 3 bulan
so aku da campak kat tong sampah
.
.
.
then ptg smlm pun aku balik mcm biasa
bahagian aku x de pun mintak balik awal
(sbnrnya boleh mintak blk awal 4.30, tp kena la ganti dtg pkl 7.30)
tp since kitaorg
x nak terhutang budi dengan ORANG TUA tu
maka kami beramai2 sepakat utk kerja seperti biasa
.
.
.
pkl 5.00 ajer
semua org chalo ramai2
aku sampai rumah pkl 5.30
singgah kedai jap
beli bahan masak
then terus ambik budak2 tu
yo la
babysit tu pun nak masak gak
kang aku suruh dia jaga anak aku sampai ptg2,
dia nak masa gano?
so tolak ansur la kan
dia x kisah pun
tp kita paham la kan
lps tu pot pet pot pet
sampai rumah pkl 5.50pm
.
.
.
sampai2 je rumah aku terus masak nasi
aku da pesan kat mak aku jgn masak nasi
aku nak masak nasi tomato
so bersilat la aku kat dapur
masak nasi, masak ayam masak merah dgn terancam (nenas & timun)
pkl 6.40 siap semua
dapur pun da bersih
mandi2
baru sembahyang asar
hahahahahah
rehat kejap
main dgn budak2
buka
.
.
.
since laki aku kej ptg dari hari sabtu hari tu
time berbuka aku adalah sgt2 tidak aman
kerana digangu oleh 2 org budak yg
sama menyibuk nak buka posa gak
.
.
.
so far jadual aku ada sedikit lari
tp x pe la
belum lg la x de mknan kan
so ptg ni
nak masak mee kari
tp lecehnya nak kopek2 kerang
x per, semangat2






















2 comments:

Eliss said...

aku kalo pose x kena nasi, macam x bukak pose..ingat nak kurus..makin dipam2 laa aku kekdahnya :P

Dania's mummy said...

elissmie: ala, ko masak la nasi sikit klu buat mee2 tu....