Pages

Friday, March 20, 2009

:: RAGAM 2 ORG BUDAK ::

mlm td alisya x lena tido
dia asyik nak panjat2 crib dia jer
dia tgh kemaruk nak berdiri
so aku ambik dia letak kat katil aku
merangkak ke sana sini lak
jarang dia buat perangai mcm tu
en suami kuar main bola
then around 3.30 a.m
alisya terjaga lagi.... then dania pun bgn
dania turun dr katil dia
terus panjat katil aku
then main cak2 dgn adik dia
sabo ajer la aku
lps tu jerit2, ketawa kuat2
adei... korang ni
mak korang nak tido la
lps tu aku tension
aku ajak diaorg keluar
alisya aku masuk kan dalam buai
dania dok dgn aku
x leh diam lagi tu
sibuk suruh bukak tv
aku malas nak bukak
aku ckp x de rancangan
then dia x leh dok diam
aku takut2 kan dia
dgn bunyi cicak
terus baring diam kaku
bagus....
pkl 4 a.m tu
then x lama pkl 5 a.m en suami balik
wah jadi active balik budak tu
alisya da selamat tido
yang dania terjerit2 panggil atok dia
then suruh aku ajar dia baca
mula2 tu aku malas nak layan
then terfikir lak aku
selalu aku ajak dia beljar, bukan main susah lagi
then aku pun ajar la dia
kali ni aku lak yang tanya dia
"kakak, da yer kakak, mami penat la"
then dia kata
nak lagi
so aku ajar la
lps tu bapak dia lak ajar
bapak dia kata esok je la
then aku ckp dgn bapak dia
"daddy, elok belajar waktu2 subuh2 ni, ilmu byk masuk"
nak x nak, bapak dia ajar la gak
ajar buku
:: PETER AND JANE ::
(bunyi jawa bapak dia ckp, hahahahahah)
.
.
.
NOTE: malas nak besar kecik kan tulisan






















2 comments:

Eliss said...

hikss..mcm2 karenah bebudak kan..hihihi

Dania's mummy said...

e.l.i.s.s.m.i.e

ko try la tambah lagi satu, baru ko tau mcm mana