Pages

Tuesday, March 3, 2009

:: FISHER-PRICE ::

aku kan, selalu ber bloghopping kan
sampai blog sendiri pun bersawang
x de idea la no menipu korang
hehehehehehe
.
.
.
so last week
aku byk jumpa blog2 pasal
"HOME LEARNING"
so aku mcm insaf kejap la
org lain da sibuk ajar anak
aku dok sibuk berblogging memalam kan
nak bg anak x nak kacau,
aku bg dia tgk DISNEY CHANNEL
mesti diam punya
heheheheheeh
.
.
.
so last weekend
aku buat cubaan pertama la
dgn ajak DANIA mewarna A B C
mmmmm...
x lama
kejap ajer
dia da boring
aku rasa anak aku ni jenis cepat boring
.
.
.
hari ni aku sambung berblog hopping kat opis
jumpa satu blog/fotopages tu
dia cerita pasal anak dia da pandai count and ABC kot
dia kata sejak dia beli kan anak dia
V-SMILE POCKET ni
dia nampak anak dia da makin pandai/maju
so dia kata dia galakan la parents utk beli benda tu
utk kebaikan anak2
aku pun google la
aku memang da agak
harga benda ni bukan calang2 punya
ye la, klu x, x kan org tu kata suruh invest kan
mesti mahal punya
so google punya google
jumpa la website e-toys ni
mak aiiii...
harga dia
RM699.00
pergh...
gila mahal
"dania, maaf kan la mak kamu ni dania... mummy x mampu la nak beli kan toys kamu mahal2 nak"
then aku servey kat e-bay harga dia dalam RM177.00 and ada service postage to world wide.. postage cost around RM177.00 gak la.. more less total harga dia dalam RM300 lebih... masih jimat beli kat e-bay dari beli kat m'sia kan???
.
.
.
tp aku masih sayang lagi
nak mengeluarkan duit
sebayak RM300 lebih
hanya utk educational toy tu
(dania, mak ko ni pentingkan diri sendiri)
bukan pentingkan diri sendiri
tp rsanya dgn RM300 lebih tu
aku leh beli mcm2 lagi
e.g pampers, susu kan?
.
.
.
.
so google lagi
heheheheheheheeh
aku mencari website
yang mana aku rasa anak aku bole enjoy
sambil bermain, dia leh belajar something
and aku jumpa la website2 ni
(yang aku da senaraikan kat sebelah kanan atas tu)
and yang paling aku suka
website yg under nama
:: FISHER-PRICE ::
.
.
.
so malam td aku telah mencuba ke atas dania
dan nampaknya dia seronok
so lps ni
leh la aku ajar dia guna cara ni
aku harap by end of this month
dia leh kenal huruf A B C sampai Z
(tinggi sgt ke aku letak sasaran nya?)
.
.
.
DANIA tgh menggunakan lappy aku
wah, naik tahta ko yer...
.
.
.
nampak x game tu
dia suruh ko press any key
then cartoon tu pun sepak la bola tu dlm gol
bila gol ajer, ada suara bersorak dan bertepuk
dan dia count la 1-10
DANIA da memang pandai count 1-10
in english & BM
tp aku aim utk dia kenal no tu
DANIA paling suka game ni
sebab bila gol ajer
dia pun jerit
"GOLLLLLL"
then aku suruh dia ulang
apa game tu ckp
ada lagi satu game
A B C
sama gak, dia suruh press any key
then dia keluarla huruf
e.g A (aligator)
so bila game tu sebut A (ligator)
aku suruh la DANIA sebut sekali
so nanti dia leh la kenal huruf tu dan pandai sebut
betul ke cara aku ajar???
aku x pasti la
aku x de pengalaman
tp aku harap dgn cara tu
dia leh la kenal dan tau sebut huruf tu...
x per, kita tgk la mcm mana nanti
mmmmm
harap2 anak aku x ketinggalan la dr anak2 org lain
yg da dihantar ke day care / taska awal2 tu....



4 comments:

Luvvvvv said...

babe, belikan dia lappy kids pun xpe... banyak benda dia boleh learn dari situ...

Dania's mummy said...

lappy kids da ada... tp x cukup interactive pada dia.. hahahahaahahah.. lg pun aku rasa lappy kids tu utk budak yg da tau huruf dan no kot.. sbb kita kena prss huruf atau no tu.. dania g press ntah apa2 key... klu yg website tu, press anykey, no atau huruf tu masih keluar ikut sequence.. so ok la.. dia leh press key2 apa2 ajer.. dan siap ada bunyi2.. e.g B (bird) then ada bunyi2 burung.. dia suka la.. gambar pun color2 kan.. lappy kid dia gambar x color2...

Luvvvvv said...

i got it... hehehe... susah btl nak ajar anak kan?? aku mmg x dilahirkan utk jadi cikgu kot... hilang sabar gamaknya!!

Dania's mummy said...

yer... setuju.. memang susah.. aku jumpa satu blog ni pasal home schooling.. wah xcited giler aku nak implement kat dania.. tp aku tau, mesti angan2 tahi ayam ajer... tp will try my level best la... read on la... ada kat fav list blog aku...