Pages

Monday, February 16, 2009

:: ALANG's ENGAGEMENT ::

KHAS BUAT MAKCIK AKU YANG JAUH
(saper suruh dok jauh2, padan muka x dpt joint)
nak fotosharing kat ym, ym aku ngong
nak hantar melalui email, da zip kan pun still x leh hantar
so solution nya, aku letak kat sini la
.
.
.
ok, ni cousin aku nya engagement,
tarikh: 14 Feb 2009
time: patut lepas maghrib, last2 lps isyak
.
.
.
ptg tu lps asar kitaorg g shah alam, rumah pakcik aku, dia buat mkn2 sebelum rombongan bertolak lps maghrib.. then da nak maghrib tu, kitaorg mintak diri la (bapak aku da panas punggong da.. dia x leh lama2 rumah org), so makcik aku tanya la, kitaorg ikut hantar x? aku kata x la, sbb x de geng pun, yg byk hantar sedara2 belah makcik aku, so aku malas la nak joint
.
.
.
then on the way balik, en suami ckp, kat mana rumah prmp nya?
aku ckp kat bukit kapar, then dia kata,
"jom la kita hantar, mlm minggu ni x de program"
so aku pun call makcik aku, mintak izin nak hantar
makcik aku happy la kan, sbb ada gak org nak ikut...
.
.
.
so ni gambar2 yg sempat diambil
aku x pegang kamera sgt, sbb aku ada "handbag baru"
mana nak sempat pegang kamera, "handbag" aku kecik lg, x leh dok diam
sempat ambik video sekali, special request dari makcik aku, nasib baik sempat charge bateri, da lama x guna, sempat la ambik..
.
.
.
budak kecik yg x tido2 dari pkl 4.30
(budak kecik ni pakai baju baru dr INDON)
ni kakak dia yg suka sgt ambik gambar nganga2 mulut, bengang je maknya
(budak ni pun pakai baju dan suar baru dr INDON)
ntah apa pesen budak ni...
budak kecik ni x pandai senyum bila ambik gambar
sebab tgh dia senyum2, nampak lak flash kamera, terus hilang senyum
tgh tunggu ahli rombongan yg lain
janji melayu
lg 20 tahun lg, baru ko leh bwk keta yer...
ok, da sampai, kumpul kan ahli rombongan yg bawak hantaran
ni sedara mara sblh makcik aku
hantaran, mcm hataran kawin, complete dr atas smp bawah
sok kawin tinggal hantar duit ajer kot



perhatikan makcik aku yg bertudung biru tu
yg baju hijau cousin aku gak, ni yg bertunang adik lelaki dia, kira langkah bendul la ni
yg kat dinding ahli keluarga pihak perempuan
yang kat kerusi ahli keluarga makcik aku
perhatikan makcik aku yg bertudung biru tu
masih lagi di situ kan?
yang tudung hitam ni mak prmp kot
yang baju putih pakcik aku
tgh pikir, berapa la belanja kawin anak dia ni...
heheheheheheeh
bakal pengantin
cantik kan???
hantarn dari pihak perempuan









sessi soal jawap
perhatikan makcik aku yg bertudung biru...
hahahahahah, da berpindah tmpt...
dia pindah step by step...
tau2 da dok sblh pakcik aku
diaorg ckp slow sgt, x dgr, mana tak makcik aku pindah sana
senyum ajer makcik aku


see
tgn masih kosong, x bercincin
tunggu sat lagi


cincin nya de burung2 la
makcik aku yg seronok nak dpt menantu lagi
da ada cincin da

ko degil2, kena hempuk dgn makcik aku
hehehehehe
makcik aku baik la,
syg menantu punya
da ada cincin


balik da
da malam, nak tido

pkl 11.00 malam
budak ni x tido lagi dr pkl 4.30 ptg
da ngamuk2 gak ni
ni "la handbag" baru aku


.
.
.
sepupu aku yg bertunang ni pun dtg gak, siap mkn kat depan lagi
budak zaman skrg, sempoi...

3 comments:

Sarah Syazwani said...

cantikla tunangnyer...tp bekenan sgt kt baju ppuan tuh..aisehhh...da kawin neh...mcm2 pesen bajula..cantik betul...dlu2 xde pulak....tpppp...lom p bandung lg kan....agaknyer terbeliak biji mata aku tgk....hohohhoh

Dania's mummy said...

sarah,
klu g jakarta, confirm ko terbeliak, dan rasa mcm nak bersanding lagi sekali
(note: kain2 lace tu kat jakarta, kat bandung byk factory outlet pakaian branded)

Anonymous said...

THANKS a lot dik!thanks fr all your kindness...Alisya nampa besarrrrrrrrr sangat! nanti kita webcam ek..nak nenguk dia...