Pages

Friday, January 2, 2009

:: MASJID INDIA ::

hari ni hari JUMAAT...
.
.
.
so lunch hour hari ni lama... then aku g klang, hantar kain kat tailor... beli kain da lama, tp x hantar2 lg...
.
.
.
saper dok klang tau la, klang nya jem mcm mana skrg, dgn construction jambatan nya x siap2... so aku decide g klang, lalu jln rumah aku, instaed of aku ambik jln dr shah alam terus ke klang... lg pun jln ke klng skrg da pelik2... jln 2 hala da jd sehala... pelik2 la...
.
.
.
aku nya rumah kat kg jawa... so dr shah alam nak ke klg tu, aku lalu CEB, then Kolej Islam then terus lalu kat area litlle india klang tu...
.
.
.
kat situ ada 1 masjid india tau.... da lama masjid tu, tp skrg tgh dlm construction... aku rasa da dekat setahun lebih gak la....
.
.
.
b'4 tis, aku wonder la gak, kat mana agaknya jemaah dia sembahyang jumaat, since masjid tu dlm construction sekarang.... sampai la hari ni baru aku dapat jawapan nya...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
NAK TAHU mana diaorg sembahyang?!?!?!?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
kat SINI
nampak ?!?!?!?!
x clear la kan?!?! sebab gambar ni aku ambik kat side mirror... keta aku da kedepan, x sempat aku nak snap, so aku snap kat side miror ajer la... nampak x org india tu melintas jln? then ada org pakai baju putih tgh dok bersila? kat situ la.. tepi jln, diaorg bentang tikar...
cuba tgk gambar lg satu ni
.
.
.
.
.
aku ambik gambar ni kat cermin pandang belakang.. x clear gak kan?!?!?!?!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
sian la wei, diaorg sembahyang kat tepi2 jln ajer..
mcm mana aku nak xplain yer...
depan tapak masjid india tu ada la deretan kedai2 india (da nama nya little india kan) then salah satu lot kedai tu, tingkat atas dia buat masjid india sementara kat situ... so aku rasa mungkin dewan/ruang kat tingkat atas tu x muat nak menempatkan semua jemaah yg nak sembahyang jumaat, jd adalah beberapa belas/puluh org akan sembahyang kat belah bawah tepi2 jln.... sian wei.. da la tu jln utama, keta byk, lori byk, moto byk.. sian.. lps tu masjid sementara tu terletak kat lot ke-2 ke ke-3 akhir mcm tu la.. so depan dia ada kedai india lain... kiblat dia lak, ke depan pulak tu.. then bila dia mengadap ke depan tu (kiblat), ada la owner2 india kat kedai depan tu dok selamba badak kat situ, tgk kan ajer diaorg sembahyang...
.
.
.
sian la...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
aku pelik la, pihak penguatkuasa tempatan x de hak ke nak suruh kontraktor tu buat cepat sikit???? bukan ke kontrak tu diberi oleh pihak peguatkuasa tempatan?
.
.
.
kat klang tu ada 2 masjid ajer... 1 kat tepi sungai klang tu, (still under construction, ni aku rasa da mkn 3-4 tahun x siap)... yg ke 2 masjid india ni la... mula2 masjid pertama ni under construction.. belum siap masjid pertama, dia da buat masjid india pulak... x patut la... patut buat la satu2, so atleast jemaah boleh la lari kat sebelah masjid yg da siap... bengong betul... sapa punya arrangement ntah ni... bonggok...

No comments: