Pages

Wednesday, December 24, 2008

:: DAY 2 ::

Mlm td mlm ke-2 DANIA tido kat katil dia,...
.
.
.
masa 1st nite tu, en suami masih keje mlm lg, aku lupa smlm dia ada kat rumah.. tp mlm td dia kuar g dinner dgn kwn2 keje dia..
.
.
.
then mlm td, bila aku da siap kemas2 semua, siap blogging2, aku pun ajak dia masuk dlm bilik
.
.
.
mula2 dia x nak, dia kata nak baring bawah, tgk cartoon...
.
.
.
then aku proceed gak bwk ALISYA masuk, then aku pujuk dia, "jom la kakak, sok mummy keje, kita sleep bilik yer"
.
.
.
then dia pun ambik bear2 dia, selimut semua, masuk dalam bilik, terus panjat katil dia... wah, masa tu hati aku da syok giler... gud2... x yah paksa2...
.
.
.
masa tu ALISYA belum tido lg, then aku baring kan ALISYA kat katil dulu, then aku pusing kat DANIA, ckp dgn dia "kakak, mummy tido kan ALISYA dulu yer, nanti mummy tido kan kakak pulak", then dia angguk2, lps tu dia mintak nak ckp dgn bapak dia... "mummy, nak hp daddy". So aku call kan la en suami, dia ckp2 sekejap, then dia pun baring la...
.
.
.
bila ALISYA da smlt sampai kat lala land, aku lompat katil DANIA, tepuk2 dia.. x lama tu dia tido, aku lompat balik katil aku, letak ALISYA dalam crib dia, then aku la berlayar ke lala land..
.
.
.
ntah pkl berapa en suami balik, x ku sedar... aku lalok2 tu dia sibuk tanya mcm mana anak dia tido kat katil sendiri.. x kosa aku nak layan.... lain kali, dok rumah, tgk sendiri...
.
.
.
lps tu pg td, DANIA buat lawak, bgn2 tido, dia kuar bilik, ckp dgn aku suruh bawak katil tu keluar, dia nak baring kat katil tu sambil tgk tv...
.
.
.
byk cantik muka ko kak... ko ingat katil ko ni kecik ke, nak bawak kuar masuk...

No comments: