Pages

Wednesday, November 19, 2008

:: SENANG HATI ::

Senang nya dalam hati.... bila dua2 anak aku tido.... wah senang aku nak memblogging2.... aku skrg tgh belajar memblog... aku try siap kat entry atleast satu utk setiap hari... so aku auto set kan time & date dia... so x de la aku memblogging masa kerja kan...

kwn2, ai blog kat rumah yer.... klu ada 2-3 entry satu hari tu, saya da sesiap kan mlm td nya... auto publishkan ajer.. set time kan dia... heheheheh

well... kat sini la aku membloging.... reason no 1, knp terpaksa blog kat sini, sebab senang aku nak henjut buai anak aku... reason no 2, aku pakai streamy, byk betul la wayar2 nak kena sambung... leceh tau... aku ingat nak pakai wireless modem tu la... nanti la aku tanya2 apa benefit pakai wireless modem tu... so boleh la nanti aku memblog di atas katil ajer, sambil menemani anak2 aku tido.... hehehehehe

ha... ni 2 org budak kecit da tido... yg kecik tu senang ajer nak tido, kenyang, dia tido la... yang membuatkan si kecik tu x lena tido bila kakak dia memekak2, bernyanyi2, bising main basikal keliling rumah, jerit2 nak air, nak mkn, nak nasi, nak main, dan mcm2 lg la... yg membuat keadaan bertambah teruk, apa bila laki aku kerja ptg... aisei... fening la nak handle 2 org budak ni... klu laki aku kerja pagi atau mlm, leh la dia tolong2 layan si kakak, sambil aku buat kerja rumah....

korang bayangkan yer, aku dok tgh2 tu, kanan kiri dok membuai anak... dasyat... da mcm indon da rupa aku... walaupun aku sememang nya ada darah indon... hahahahahahaha


note: abaikan rumah sy yg berselerak yer... saya x de maid dan ada 2 org anak kecik yg sedang membesar...


Ni ALISYA dlm buai dia.. ALISYA masih lagi berbedung... klu x dibendung, tido nya x aman... de 2 puting kat buai ni, yg tergantung brand MAM, yg kat dlm buat tu AVENT... actually klu blh aku x nak anak aku ber pacifier... tp kan si kakak yg x berpacifier tu, gigi nya da rosak dek kerna menghisap botol sajer, so si adik ni aku ngajor la dia ber pacifier, dgn harapan gigi dia sok x rosak la... hrp2 x jonggang gak yer...

ni kakak DANIA dlm buai dia... tabiat dia ni skrg, smua benda dia nak masuk kan dlm buai dia... bantal BARNEY yg auntie mala dia kasi la, kereta mainan la, selimut la, semua nak masukkan dlm buai....

2 org budak kecit yg da tido.... fuh.... lega....

anak2 aku, aku train tido dlm bilik, since aku x leh la tido kat tgh2 hall ni,... aku rasa mcm luas sgt... so bila masuk dlm bilik, lampu malap, diaorg pun da tau, time utk tido... bila aku nak buat kerja atau memblogging, aku akan tido kan diaorg kat buai dulu, supaya aku x yah kuar masuk bilik bila diaorg uek... ek... uek... ekk... budak2 kan, x de bau kita x boleh...

bila da masuk dlm bilik, ALISYA akan tido dlm babycoat dia, kakak akan tido dgn aku kat katil, klu bapak dia kerja mlm atau ptg... klu kerja pg, tgk keadaan la.. kdg2 dia kena tido buai la... sempit la katil... aku da gemuk...

tu je la cerita senang hati aku.... heheheheheh

No comments: