Pages

Wednesday, November 19, 2008

:: MY BLUISH SILVER METALIC ::

da hampir 2 tahun aku bwk keta ni... masa beli keta ni, dia bg 2 tahun atau 40,000 km servis (mana yg sampai dulu) percuma...

so last week aku service utk 35,000 km nya.. lg 3 bulan atau 40,000km (mana2 yg sampai dulu) last service percuma aku kat service centre.. lps ni klu nak service, kena kuar duit sendiri...

ayoyo... pengsan la nak cari duit utk service ni... kwn aku pakai kancil pun service mkn 2-3 ratus sekali service... ni kan pulak my BLUISH SILVER... laki aku dok hint2 kata lps ni service sendiri je... aku klu boleh nak la maintain service dgn service centre kan... tgk la nanti mcm mana... kita try la sekali, klu kos dia gedebom... maka service kat bengkel keta ah seng ke, ah yam ker (ada ke nama ah yam???), ah kaw ker...


nampak x meter tu... x nampak yek? x per, tgk gambar bawah...


pg smlm aku g keje, tu la meter dia.... minyak de lg separuh.... aku bayar duit keta, laki aku bayar duit minyak keta aku g keje, tol aku g keje, roadtax insurance etc2...



reminder sticker, kena service lg 40,000 km atau 14/2/2009

Kesimpulannya... bagus la company keta ni... teror dia setting kan... 2 tahun atau 40,000 km (mana2 yg samapi dulu). untuk kes aku, dulu keta ni kuar oven 1/3... so tarikh aku kena service 14/2... so kira ngam2 la kan... teror sei... tu aku x lenjan kemana2... de la lenjan sekali dua g perak g johor....

klu bos aku dulu, tiap2 minggu lenjan ke ipoh, mmmm x sampai 2 tahun la nampak nya free service dia... belum 2 tahun da 40,000km... nasib baik dpt tukar cepat kan EN. HAIRI.... so, EN. HAIRI, how ur BOLD BEIGE METALLIC, ada kena "cium" lg x?????

No comments: