Pages

Monday, August 1, 2011

:: UNIFI ::

Created with PhotoShake iPad



Da seminggu lebih kitaorang pasang unifi. Sebelum ni aku langgan streamyx yang 1.0Mpbs, then sekarang pakai unifi yang 5.0Mpbs. So boleh bandingkan kelajuannya? Hahahahaahhaha, jangan terpedaya!

kalau dulu aku pakai streamyx, handphone aku, boleh connect dengan wifi dia, sekarang, pakai unifi, boleh connect, tapi lemb macam siput babs.... Eventho aku da langgan BIS plan from maxis, tapi agaknya sebab aku dok kampung, rumah kayu atap zink so bila dalam rumah, susah sangat nak online. So bila ada streamyx, laju sikit, and aku boleh je berFB dan twitter di BB. Tapi sekarang bila pakai unifi, hampegasss.... Kadang-kadang bila kita nak update status, dia kata tak connectdengan internet... Tension acik, acik lagi suka guna handphone jer kalau nak update apa-apa.

Tapi kalau tengok youtube memang terbaik la. Tak de buffering. Internet pun ok. TV, so far aku tak tengok sangat, tapi kalau hujan, gambar still ada, compare dengan astro, baru angin sepoi-sepoi bahasa ajer, da tak ada gambar. Da ada unifi ni, boleh je kalau nak potong astro, tapi rasa sayang pulak nak potong... Mmm, tak per la, so far mampu lagi bayar. Sok-sok kalau tak mampu bayar, potong je la astro tu.

Harap-harap da guna unifi, tak de lagi masalah internet. Aku dulu masa pakai streamyx, kerap rosak line aku. Rosak tetiba ajer pulak tu. Lets say mlm ni kita guna, terus menerus sampai esok paginya, then bila pagi kita try connect tak boleh. Bila call customer service, mesti dia ckp computer aku yang rosak. Ngok betulll... Kalau tak pun, dia kata modem yang rosak, walhal, kita tak usik apa pun modem tu. Lain la kalau kita memang godek-godek modem tu kan. Last customer service yang serve hari tu bagus. Dia ada suruh aku check on something la, dia ajar aku. And found out, bukan komputer atau modem aku yang masalah. Tapi memang line dia rosak. So dia anta orang teknikal untuk betulkan wayar.

So sebagai penutup, nak tanya korang, patut ke tak patut aku terminate line astro???
.

No comments: