Pages

Wednesday, August 3, 2011

:: NASI LEMAK FOR 3rd IFTAR ::

Created with PhotoShake iPad



Hari ni kena bambu kat opis, bukan la aku sorang, tapi satu opis la kena. Tapi makan dalam la. So meeting pukul 8.45, kuar bilik meeting pukul 11.30, so boleh bayangkan dia mengaruk apa dalam meeting room tu, lepas tu pukul 2, nak jumpa aku balik. Dalam masa 11.30 samapai pukul 2 tu, aku buat benda yang dia nak, da naik panas kepala aku (bukan demam), tapi da macam CPU komputer, panas...

So aku tak boleh nak pikir apa, nak masak untuk buka hari ni. Last-last pikir, masak nasi lemak ajer la. Tengok bila balik, laki aku ada beli paru pulak. Oooohhhhh, cun sangat la tu, boleh masak paru sambal..

Resepi tak dak. Aku pemasak amatur, so main suka hati aku jer resepi dia. Hari ni 1st time masak nasi lemak letak susu cair, suka hati mak bapak aku jer kan, nasib baik rasanya tak pelik sangat. Kalau iyer pun nak berexperimentasi, jangan la time bulan puasa. Da la tak dapat nak rasa, tawakal ajer la dengan end result dia...

Esok nak masak apa yer?

No comments: