Pages

Monday, May 30, 2011

:: 27 MEI EVERY YEAR ::

Tahun 2011 ni, genap la setahun kembalinya mak aku ke rahmatuallah. Sepanjang tahun lepas, aku sangatttttttt sibuk kat tempat kerja, so aku tak ada masa nak update blog, since bila balik ajer, aku da cukup penat untuk update blog,, hence there are lot of stories to share. Every night, memang tak miss online, tapi biasa aku catchup update blog orang dulu, bila da tak de benda nak baca, baru terpikir nak update blog sendiri. But by the time nak update blog, idea pun hilang, and aku da terlalu mengantuk untuk menaip.

BB aku pun buat hal. Selalu aku update blog dengan gambar ok ajer, tapi ntah kenapa sekarang aku tak boleh nak update blog dengan gambar. Kalau tak letak gambar ok, tapi kalau letak gambar dia tak boleh nak post. Aku google error yang dia pop up bila kita nak post tu, memang ada la error tu, dan memang da ramai yang kena. Tapi aku tak jumpa pun solution untuk error tu. Sudahnya aku delete app wordpress tu dari BB. Esok-esok aku download la balik. Tengok, ok ke tak... Aku lagi prefer update guna BB dari guna iPad, sebab BB kecik, senang nak handle, sebelah tangan pun ok, kalau iPad kena guna dua belah tangan...

So, insyallah awal bulan july nanti, aku akan buat kenduri arwah. Sekejap je da setahun kan. Rasa nya baru lagi aku tido kat hospital, jaga mak aku, pergi kerja dari hospital, ulang alik anta mak aku pergi cuci darah... Saya sangat beruntung sebab diberi peluang untuk jaga mak aku. Dan aku sangat beruntung dilahirkan hanya sebagai perempuan tunggal dalam keluarga, dan aku juga sangat bernasib baik sebab cuma ada sorang abang ajer.

Kenapa?

Sebab aku berpeluang jaga mak aku sepenuhnya dan aku tak perlu bergaduh dengan adik perempuan lain suruh bergilir jaga mak aku. Dan aku tak perlu sakit hati dengan adik beradik lain yang tak nak jaga mak aku (kalau aku ada ramai adik beradik) sebab ada comitment lain (jaga anak la, anak sekolah la, duduk luar daerah la, tak boleh cuti la)..... Dan aku juga sangat beruntung sebab dijodohkan dengan suami yang sanggup jaga mak aku macam mak dia sendiri dan sangat memahami situasi aku masa tu...





Gambar terakhir beberapa jam sebelum roh nya ditarikh.

Semoga mak aku ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.
Al-fatihah....


- Posted using BlogPress from my iPad

No comments: