Pages

Monday, March 15, 2010

:: MOOD TAK MARI ::

Aku demam dari last week, mula2 batuk, lepas tu baru demam... tak de mood la nak update blog. Tak de cerita yg best yang nak disensasikan.

Aku tak leh dok rumah, klu dok rumah, lagi aku sakit. Aku duduk pun aku pening, aku baring pun aku pening. Bila duduk balik, gurantee muntah....

dok rumah, nak masak malas, tapi nak makan. klu dok opis, ada kwn2 leh tapau kan, kan best tu...

selalu batuk ni pakej sekali dgn selsema. tapi kali ni mcm tak de lak selsema. Aku rasa sebab aku berjaya keluarkan kahak kot. Itu pun, pakej bila aku muntah tiap2 pagi masa gosok gigi...

muntah tiap2 pagi, memang aku sengaja kan. Mana ko nak, nak muntah air ke muntah isi? Aku prefer muntah air, mulut aku tak pahit. Klu muntah isi, elok2 aku nak muntah sikit, terus muntah byk... tu belum aku mengigil2 geli rasa mulut aku pahit... so baik aku muntah pagi2 masa gosok gigi tu... Sebelum tu minum air 1 cawan.... air tu aku akan keluarkan balik nanti...

aku rasa pregnancy kali ni agak teruk sikit. babysitter aku pun perasan. Ye la, umur pun da tua, da pernah beranak 2 kali, tu belum aku cerita tak de pantang2 masa dlm pantang. Ni la kot akibatnya....

So far, alhamdulillah, anak2 aku tidak menunjukkan tanda2 utk dijangkiti. Jgn la hendak nya.... siksa aku nak bg diaorg mkn ubat... Oh iyer, sepanjang aku demam ni, aku x makan ubat lansung. Aku memang pemalas nak makan ubat, somemore aku mcm takut je klu de effect kat baby kan... eventho panadol tu diketahui selamat utk ibu mengadung, tapi sajor je la, tak mo bagi anak aku immune dengan ubat.. bagi dia kuat sikit melawan penyakit.

result spm da kuar kan. aku ada 3 org sepupu yg ambik. Yg sorang dari keluarga yg agak senang. Aku tengok betapa susah payah nya mak paka dia menghantar dia g tuisyen, every weekend, bersungguh hantar, tapi malangnya, nasib tak berapa nak menyebelahi dia.

Yang lagi dua orang tu kembar, memang orang susah., nak mkn susah apa lagi nak ambik kelas tuisyen. tapi alhamdulillah, kebanyakkan adik beradiknya berjaya.. cuma mungkin kekangan kewangan, membuatkan mereka susah nak further study. tapi, alhamdulillah, kembar tu berjaya dengan cemerlang.

Aku rasa la kan (pandangan aku), sepupu aku yg susah ni diberikan susu ibu, dan sepupu aku yg agak senang ni diberikan susu lembu... aku rasa la... Sebab nya, yang susah ni, tak mampu nak beli susu tin, so dia terpaksa susukan semua anak2 dia, sedangkan keluarga yang agak senang ni TERPAKSA memberi susu tin, sebab mak bekerja etc2...

ni pandanga aku... aku rasa la, ini adalah salah satu sebab nya.... tak dinafikan mungkin ada sebab2 lain jugak.. tapi BF ni adalah salah satu nya...

SETUJU atau TIDAK?




No comments: