Pages

Friday, February 12, 2010

:: HAPPY CNY ::

last day kerja, b'4 semuaorg cuti panjang sempena raya cina. Aku cuti sampai hari selasa. Tak de sambung cuti pun, sebab tak de plan nak kemana. Laki aku pun kerja sampai selasa...

Hari ni ramai yang da start cuti, MC tiba2, ambik 1/2 day.. aku ni yg tak berkampung, kena la bekorban stay kat opis. Bos aku baik kecik, baik besau, semua da cuti. Klu tak cuti pun, tetiba MC atau pun tetiba 1/2 day... sabau je la haku.

Pg td dok pikir2, mana aku nak merayau tgh hari td... nasib baik tak jadi merayau, sebab ngam2 loceng punch card aku bunyi, orang JAKEL jenguk kat pintu nak pasang roller blind untuk opis.. nasib baik makcik tak jadi merayau. kome pun, awat la dtg maa lunch hr kami... bengong betul..

ngam2 dia siap pasang, nak blah, aku pun blah jugak... Aku ada MISI... heheheheheh hari2 ada misi.

:: MISI PERTAMA ::
pergi kedai printing. Ingat tak dulu aku ada mekak2 tanya mana nak print color kan? wokey, aku da jumpa 1 kedai kecik yg aku tak berapa nak segan g printing kat sana dan senang parking. Ye la, klu kat sek 2 kan susah nak parking, lepas tu org ramai pulak tu, malu aku nak tunjuk apa yg aku nak print.

kedai nya di seksyen 7 baru, selang 2 kedai dari kedai makan MOLEK.. kecik je kedai nya... aku print digital print, aku rasa mcm laser color la.. quality bagus. aku print atas kertas A4 biasa, dia charge RM1.00 sekeping. klu yg deskjet tu RM0.80.. baik aku ambik laserjet terus. then eliminate RM2.00. mahal la pada aku... memang mahal ke nak eliminate ni? aisei... aku de 10 keping nak print dan eliminate ni... tak pe la, sok2 la. bila aku de duit, print sikit2.

tadi aku print 8 keping, dan elimanate 5 keping total RM18.00....

nakkkk, klu ko tak pandai, tak tau la mak nak buat pe lagi...

:: MISI KEDUA ::
g print gambar. Ok, hari tu masa aku g IKEA, aku de beli frame yg 3pcs  RM5.90 tu.. so masa tu aku beli 2 set, dpt la 6 frame... selama aku de digicam ni, belum sekali pun aku g print gambar2 yg aku da ambik... so disebabkan aku da beli frame2 tu, aku g la cuci gambar.

pertama: quality printing tak bagus lansung... tak hingin aku nak cuci kat kedai tu lagi... aku rasa print kat kertas kat kedai printing mula2 tadi tu lebih baik qualitynya dr aku print kat kedai foto... hampeh... sekeping dia charge RM0.80, mahal la pada aku, dengan kuality yang ntah apa2 ntah. muka aku pun da mcm muka hantu...

kedua: quality frame tu pun hampeh jugak... agaknya sebab murah la kot... cermin depan frame tu, ofcourse bukan kaca, tp plastik.. so dia tak jernih sangat, tambah bila letak gambar yg quality ntah apa2 ntah, makin ntah jd apa gambar2 kami... sabau je la aku... tak mo beli lagi da frame tu... tapi frame tu ajer yg murah... guano?

gambar semua aku tak ambik, makcik sogan la dengan kawan2 opis makcik.. sok2 makcik ambik gambarnya yer...

btw, happy CNY utk x-boss aku kat opis lama.. BOS, tahun ni tak dak hamper no... makcik tak dapat bonus... heheheheeheh


1 comment:

Luvvvvv said...

x yah bg, bos dpt hamper manyak...