Pages

Monday, January 25, 2010

:: KISAH SEORANG BUDAK KECIK ::


Alkisahnya, aku ni klu bwk budak, hormon rajin terlebih sikit. Bukan apa, sebab badan aku kan mcm lemau2 gitu, so klu aku baring2kan kepala aku, lagi la bertambah lemau jadinya. So, x nak kepala aku pening, aku pun g la kemas2 dalam keta aku. Masa tu dalam pkl 3-4 ptg mcm tu la. So ada sorang budak kecik ni, pantang betul mak nya keluar, dia pun ngikut sama.

Tgh aku syok2 menyapu habuk2 dalam keta aku, budak kecik ni dok luar keta. masa tu cuaca panas la, dan aku pun bersangka baik je la, budak ni kecik lagi, dia x berani nak kuar jauh2 kot. Sekali, aku mcm dengar ada kereta lalu, slow je depan rumah aku, aku pun pdg la keta tu, mungkin dia nak cari rumah orang kot. Sekali keta tu blah ajer, aku nampak budak kecik ni da kat sebrang jalan, ke rumah orang depan.

Subahanallah...budak kecik ni... geram betul aku.. selamba badak dia ajer menyeberang jln nak g rumah depan aku tu. Jarak car pouch rumah aku dengan jalan, dalam 2 biji keta... dia boleh seberang lintas jalan dengan berkaki ayam... geram betul aku.... terus aku jerit "ALISYA!"... dia terkejut, siap badan ternaik sikit, then pusing belakang, tgk mak dia da jadi hantu.... hahahahaha... tunduk je dia tepi jln... takut kena pukul... aku pun berkaki ayam, ambik dokong dia bwk masuk rumah.

Aku membebel2 dgn dia, tapi dia buat dunno ajer, siap senyum2 lagi... sabo ajer aku dgn budak ni. Aku betul2 x sangka dia boleh pergi sejauh tu. budak ni memang berani sikit, x tau takut. Tak macam kakak dia... kat rumah pun patang pitu terbukak, tau2 da hilang. Klu tutup pintu depan, dia kuar pintu belakang....

ni la klu budak dilahirkan dengan cara "xcident" mak bapak nya... dari mula kejadian dia da xtive, keluar2 lagi la... pengsan aku....







2 comments:

as a.k.a axa87 said...

memang kena sentiasa kunci je pagar tuh.. selain xcident takut jugak dengan kes org culik budak...

Dania's mummy said...

tu la dia as... memang kena kunci, klu x naya je, tau2 da hilang