Pages

Monday, December 21, 2009

:: DA DAPAT DA ::

Hari tu aku ckp, klu dpt RM250.00 tu, aku nak beli meja anak aku kan? So hari khamis dpt, hari jumaat aku habis kan... ngam2 je, lebih laki aku bayar... heheheheh

Laki aku kerja malam, so pagi jumaat tu sebelum laki aku sampai rumah, aku da siap mengubah dekorasi rumah, dengan kudrat sendiri angkut la segala sofa, meja mkn sendiri, sambil dibantu dgn 2 askar aku... Sampai2 rumah, laki aku boleh tanya "ni ubah2 ni, x kena marah ker?" cit, bukan nak puji ke, kesian ke aku hangkut sorang2, lagi dia perli ada...

So lps sembahyang jumaat, aku terus kerah laki aku g big blue & yellow building... aku kuar around 3ish mcm tu, pergh... jln nak masuk punya la jem.. ha, masa dlm jem tu nampak saper tu mat salleh dlm OIM tu, sempoi je dia naik merz lama... pusing2 cari parking je da mkn 1 jam...

bila dapat masuk, mak aiiiii... punya la ramai org... x de la nak telek2 bagai, aku terus cari apa aku nak, dpt kan kod bagai semua, terus proceed kat shelv dia.. ambik semua, terus g kaunter bayar. bagus jugak, x de la aku terambik brg lain, tapi sesekali pergi nak la jugak menghayati kan, tp x dpt den nak nolong, ramai sgt org.. rimas aku. kat kaunter, dok belakang reshmonu. Suruh DANIA ke depan, dia x nak sebab takutkan rambut si reshmonu tu... rambut dia kan pelik2, lepas tu kali ni de warna merah2 lak...





meja besar RM129.00
kerusi biru tu RM45.00 x 2
kerusi kecik RM19.90 x 2

suppose dia ada byk color tp da habis la kot, so apa yg ada je la aku ambik. aku bukan nya pengujung tetap kan, dtg pun sesekali ajer. x kuasa la aku nak buat lawatan berkali2 hanya utk mendapatkan warna yg aku nak.

sampai rumah malam
dan2 tu jugak nak belajar
layan kan ajer
sementara nafsu belajar dia tgh ada


Hari tu kan aku ckp nak beli kerusi mcm kat bawah ni kan, dgn meja kayu 4 segi. Ingat nak beli 2 la meja tu, tp kan kerusi tu aku rasa terlalu kecik, dan meja tu mcm leceh pulak nak ambik sampai 2, sebab nanti bila aku nak kemas2 rumah, aku kena tolak sana sini dua2 meja tu. Klu beli 1 meja je kan senang, tolak sekali ajer.. bila aku nak sapu, x de la menyusahkan aku



dr rumah, aku memang da ckp dgn laki aku yg duit aku ngam2 utk kerusi meja tu. Tapi aku nak gak benda kat bawah ni. So aku mintak dia top-upkan. Tapi bila sampai sana, benda ni habis stock... Aiyaaa... aku frust teramat, sebab aku pikir, aku bukan selalu dtg, jadi bila benda ni tak de, bila kala pulak aku nak pergi sana lagi. Kang klu pergi2 stock still x dak, mcm mana?



So kawan2, aku nak mintak tolong. Sesapa yang rajin pergi sana, boleh tak tlg tengok2 kan utk aku, ada tak stock benda ni? Nanti leh la aku terus roger ke sana (mama aszra, sambil2 hantar aszra g tumble tots, leh la singgah situ kan? heheheheeheh). Atau pun, korang tau taak, ada tak kat mana2, selain bangunan biru kuning tu, ada jual benda ni? Aku nak mcm ni, yang ada kaki. Klu yg tak de kaki tu, aku rasa ada byk, cuma kena gantung kat dinding... thanks kawan2...










4 comments:

Unknown said...

wah..wah.. bagus betul awak ni.. dapat duit terus beli apa yang dihajati.. yer la.. kalau tak nanti sure terpakai duit tu kan..

saya dapat jugak RM 500.. huhuhuh.. dah budget nak beli barang2 baby baru ni.. tapi tak pergi2 lagi.. risau jugak terpakai.

insyaAllah leh je tolong jenguk kan.. kenkadang lunch pun selalu ke area the curve tuh.. Kalau ada nanti cepat2 saya bagi tahu awak yer.. saya pun teringin jugak belikan aszra benda alah ni..

Dania's mummy said...

As: ye la, klu tak bertindak cepat, nanti duit tu habis ntah kemana, mkn la, beli benda bukan2 la... nanti tarik sehelai2, last2 habis... klu jenis org yg tahan iman, insyallah, selamat duit tu... tp sy ni x kuat iman... hehehee.. btw, terima kasih byk2 (juta2 kali) in advance yer... sajer la bg budak2 seronok.. leh main cikgu2 mcm kita2 dulu.. kita dulu main mak bapak x de duit nak beli kan blackboard ni kan...so ni time diaorg la pulak...

Mazrina said...

thumbs up!!... bagus la ko, gigih nak bagi anak ko teruja belajar kan...gud2..duit aku belum tau nak buat apa lagik...rasa2nya cam nak beli handbag baru jer...heheheh

Dania's mummy said...

mazrina: aku kan poyo2 sikit... lg pun dulu kecik2 x merasa