Pages

Tuesday, November 3, 2009

:: HEADWIND ::

Aku bukan la jenis yang headwind2 ni, dan aku bukan nak citer pasal headwind apa pun. Aku nak citer pasal mood yang selalu bertukar2. Kenapa la aku jenis bukan yang suka pada 1 benda ajer? Hish... Apa pun pagi tadi kitaorg (kawan2 seopis, headwind kejap. Enough with that.

Ok, ni nak citer pasal mood yang berubah2. Saper yang selalu follow blog aku ni, mungkin da paham sangat la pasal angan2 tah* ayam aku ni. Bila time mood jahit datang, ha sibuk mengoogle pasal tutorial2 menjahit. Nak buat skirt la, blouse la, gaun budak2 la. Kang bila mood nak buat sepit datang, ha, sibuk dengan kain felt dia lak. Lepas tu bila mood masak datang, segala mcm kek, roti nak try di buat nya. Menyalin resepi beriyer, tapi test buat nya kadang2 ajer. Tu belum konon2 nak buat home shooling nya lagi... hehehehehe



pict form mr google image

Citer pasal home schooling ni, ha, my current mood is about that. Tapi aku bukan la nak buat home schooling sepenuh masa pun. Just nak buat utk isi masa terluang hujung minggu ajer. Dan aku more interested on crafty2 part ni la. Contoh nya bg chance diaorg explore water color ker, konon2 la (angan2 ni) dok kat laman luar waktu pagi tu, sambil budak2 g cari kayu ke, daun ker, then celup2 kat water color, tempek kat kertas lukisan (again, its my angan2, belum buat lagi). Atau pun buat kereta dari kotak, buat sama2 dengan the kids ker. Atau buat kitchen dari kotak. Angan2 ni (stress kan sikit word angan2 tu). So, since i am currently in the mood of googeling all about home schooling, ai add up  a few blog list about home schooling (check it out at the left side bar). So those yang interested to try out some of the activities or just to get some idea of what to do in the weekend, boleh la have a try. Wish me luck! (ter speaking typing  "london", since asyik baca blog org putih ajer. hehehehehe)

Opps... nak sambung lagi. Boleh lak, da publish, nak sambung citer balik. Well, just nak bg tau jer, yang aku salute habis la mak2 yang boleh buat home schooling ni. Aku rasa nak ajar anak ni memerlukan kesabaran yang tinggi. Aku tak punya itu kesabaran. Macam mana yek? Baru ajar anak sikit, da melenting2. Tu belum budak tu hilang fokus lagi. Aduhai... sabar.. sabar...







No comments: