Pages

Tuesday, October 27, 2009

:: SOALAN UNTUK HARI INI ::


Susulan 22 pelajar hilang: Read full news HERE

Dulu masa sekolah2, bila ada aktiviti2 luar, aku tak pernah miss joint. Biasa nya rombongan2 la. Aku rasa rombongan paling awal aku joint adalah rombongan masa tadika dulu. Then bila da sekolah menengah, aku selalu gak pergi panjat2 gunung sana sini. So far, mak bapak aku tak pernah banyak tanya, dia approved ajer. sama ada mak bapak aku sayang aku, atau diaorang sporting, go figure u'r self. heheheheheeheh.

Lepas tu aku heran gak, ada 2-3 orang kawan aku yang parents dia selalu tak approved untuk joint rombongan2 ni. Bukan setakat panjat2 gunung hutan tu tak bagi, pergi rombongan2 ke muzium pun tak bagi. Aku pun heran, awat lah mak bapak diaorg ni tak bagi.

Tapi bila aku da jadi mak ni, memang confirm aku pun tak bagi anak2 aku joint. Baru aku tau perasaan mak bapak kawan aku tu.

Apa kata korang? korang benar kan atau tidak?











2 comments:

Harry said...

dayah... kes saya lain pulak.. nak joint activiti, parents bukan tak bagi... tapi kurang kemampuan untuk semua2 tu.. sampai nak masuk pengakap atau PBSM pun tak dapat.. sebab tak de duit nak beli uniform..

So, kali ni, kalau anak2 saya... saya akan bagi untuk merasai aktiviti macam ni.. cuma ikut keadaan.. kalau tak, nanti dah besar, diaorang tak de pengalaman nak dikongsi

Dania's mummy said...

sedihnya citer en hairi. Sy klu yg uniform2 ni saya bagi la.. tp bab masuk hutan ke, saya susah sikit la nak lepas. tp kita tgk la mcm mana nanti...