Pages

Sunday, November 1, 2009

:: KEPUTUSAN BAJET 2010 ::

:: STICKY MODE UNTIL 1ST NOV 2009. NEW ENTRY, PLEASE SCROLL DOWN ::

Ini adalah keputusan poll/undian yang aku buat hari tu. Cuma 10 orang je yang bagi respon. Apa pun terima kasih banyak-banyak sebab sudi main teka teki, teka tekuk dengan aku.


Dari 10 orang yang bagi respon, cuma seorang yang "berangan" dapat 2 bulan bonus tu (hehehehe, sorry guna perkataan berangan), dan 9 orang lagi memang sedar diri yang kerajaan tak mungkin bagi kita bonus sebanyak tu. heheheheehhe. Apapun, jawapan telah diketahui. Sebulan bonus pun tak dapat, dua bulan bonus lagi jauh nak digapai.

Petikan text ucapan YAB Dato' Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak dalam bajet 2010.
Sememangnya kegigihan penjawat awam dalam memastikan pembangunan negara tercapai demi kesejahteraan rakyat adalah dihargai. Lalu, baru-baru ini, saya telah mengumumkan bayaran khas kewangan sebanyak 500 ringgit kepada penjawat awam kumpulan sokongan. Sukacita saya ingin mengumumkan bayaran khas ini dipanjangkan kepada semua penjawat awam gred 41 hingga gred 54 dan setaraf dengan nya serta pesara wajib kerajaan. Bayaran khas ini akan dibuat pada bulan Disember tahun ini. Langkah ini memerlukan peruntukan tambahan sebayank 400 juta ringgit. Ini menunjukkan Kerajaan sangat perihatin dengan beban perbelanjaan yang ditanggung oleh penjawat awam dan pesara. Oleh itu, Kerajaan berharap supaya penjawat awam dan pesara menggunakan pemberian ini dengan sebaik-baiknya.


Walaupun kecewa, tapi sekurang-kurangnya aku tetap bersyukur kerana rumors yang digembar-gemburkan tidak menjadi kenyataan. Gila ko abolish COLA! boleh bayar babysitter aku tu!

Aku nak tau feed back korang dari keputusan tersebut, dan aku da senangkan keje korang dengan create satu lagi poll. So sudi2 la korang luangkan masa menjawap poll aku tu. Ni poll sajer suka suki ajer. Keputusan da pun dibuat, bukan boleh buat apa pun. Harap2 kali ni ramai la yang bagi feed back.

Thanks kawan2! jangan frust2












7 comments:

bherkk said...

bajet yg paling hampeh selama aku menjadi kakitgn kerajaan..... selama 13tahun at least 1 month bonus....new era dpt saguhati je.....igt ganti baru lg bagus....upanya lg hampehhhhh....
tunggu 3 tahun lg....still the same....kau tahula lgt tu tinggi ke rendah......

Dania's mummy said...

ha! aku setuju dengan ko! walaupun aku baru keje 2 tahun dgn kerajaan. Moh kita tgk 3 tahun lagi... Aku setuju! aku setuju!

Mazrina said...

ish..aku mmg dh agak dh..kerajaan ni teruk la..at least satu bulan gaji pun okla..harem..

bherkk said...

oleh itu lg 3 tahun sila gunakan power kita......power rangers!!!!!

Harry said...

macamner nak bagi bonus ribu raban... semua insentif cukai.. dinaikkan.. ini bermakna.. cukai akan kurang...
satu lagi yang tak best dengar... caj kad kredit... abis la aku.. ada banyak kad kredit... mau esok aku nak terminate kad kredit..huhuhuh

Dania's mummy said...

en hairi: ha, terminate, jgn tak terminate...

Me, Mrs Taj said...

Rm500 pun Rm500 la..janji dapatla duit poket sket..hehehe