Pages

Monday, September 28, 2009

:: BABYSITTER DANIA & ALISYA

ni la babysitter DANIA & ALISYA
diaorg start jaga DANIA masa umur DANIA 3 bulan kot
sblm tu org rumah sewa bapak aku yg jaga
meh aku citer sikit mcm mana aku jumpa diaorg ni
lps delivered DANIA
aku masuk keje lg 2 minggu nak raya
masa tu keje kat private lagi
cuti sikit
so nak sambung cuti sampai after hari raya,
memang x dpt la
masa mengandungkan DANIA lagi
aku da aim duaorg utk jaga kan DANIA
1 makcik aku, 1 lg sepupu aku
then kebetulan makcik aku tu pun baru dpt cucu baru
so da tentu2 la dia nak jaga cucu dia tu kan
then g rumah sepupu aku
dia kata, dia x boleh jaga
sebab kebetulan masa tu mak mertua dia (makcik aku) x berapa sihat
so aku da panik
saper nak jaga anak aku
lps tu mak aku tanya2 la org indon kat rumah sewa (no 2) bapak aku
org indon tu pun x nak, sbb dia da jaga 2 org budak
then dia suggestkan org rumah no 3
org tu org melayu
masa tu dia da ada 6 org anak
full housewife
lps tu dia ada anak baya DANIA masa tu
tp anak dia lahir bulan 2
then dia kata
dia sanggup
so aku letak la DANIA kat situ sampai hari raya
bila hari raya
ada sorang jiran aku dtg beraya ke rumah
dia pun tanya2 la
aku letak anak aku kat mana
aku kata la letak kat rumah sewa bapak aku tu
then dia kata
tun & nuar (babysitter dania skrg ni)
tgh cari budak nak jaga
budak yg dijaga dulu, da x letak situ lagi
so aku apa lagi
memang nak la
walaupun aku masih lg ada bau2 bacang dgn babysitter ni
tp aku x berapa kenal sgt dgn diaorg ni
maklumla
aku dr sekolah menengah x pernah dok rumah
samapi masuk U, x pernah dok rumah
so mana nak kenal jiran sgt kan
tp, walaupun aku x kenal mereka personally
tp aku tau mereka org yg pembersih
x tau mcm mana boleh tau
insticnt la senang
aku nya instinct kata
diaorg ni pembersih
lagi pun masa diaorg jaga anak org lain dulu
tiap2 ptg babysit lelaki ni bawak g jln2
memang jaga mcm anak sendiri la
even aku dgr
babysit lelaki tu
siap hilang arah kejap
bila budak yg dijaga dulu
da x ada lagi
dia da memang buat mcm anak sendiri da
jd bila budak tu x ada
mcm x karuan la hidup dia
then beraya la aku kerumah babysit ni
tanya dia, nak ke dia jaga anak aku
berapa bayaran semua
bila dpt confirmation dr dia
lps raya je terus aku hantar kat dia sampai la skrg
sblm tu ckp la dgn org rumah sewa bapak aku tu
kata nak letak dania kat tmpt lain
lg pun anak dia ramai
babysitter dania ni anak dia sorang je, lelaki
tu pun da bujang, da 20 tahun
so memang dia sunyi la dok rumah
dia pun ckp dgn aku
dia jaga budak bukan nak duit sgt
klu dia nak buat duit
da lama dia jaga anak org ramai2
tp dia jaga sbb nak buat peneman
nak ceria2 kan rumah
dia pun x nak jaga budak dr mak bapak yg berlainan
(cth: anak aku 2 org, anak si A sorang, anak si B sorang)
nanti susah
ada je yg x puas hati
(cth: aku x puas hati dgn A, A x puas hati dgn B)
so far memang aku puas hati sgt2
tip top!
klu anak aku selsema
dpt kat tgn diaorg
2-3 hari da baik da
dan x mcm budak selsema pun
bersih je hidung nya
klu selsema masa baby2, babysit lelaki tu x agak2 nak sedut pakai mulut dia
klu demam pun, x pernah sampai seminggu
memang dia jaga bagus sgt222222
anak aku bersihhhhhhhhh
wangiiiiii
dan anak aku x lapar!
tiap2 ptg bawak pusing kampung, g taman main buai
bapak diaorg sendiri x pernah buat mcm tu
heheheheheheh
overall, memang puas hati la
alhamdulillah
sbb tu aku berbelah bagi nak sekolah kan DANIA
aku ingat nak sekolah kan DANIA thn depan (4 tahun)
tp aku nak cari yg ada daycare sekali
senang, x yah nak ambik tghari
tp sian pulak dgn babysit tu
kena tambah baby lagi satu la mcm ni ;-)
nanti alisya ada adik
dania boleh g sekolah
dan dia masih ada 2 budak nak jaga!






































































4 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

ko ckp jer laa entri ni ko nak tambah adik utk alisya kan?kan?malu2 kucen jer :P hahaha..
nway, selamat hari raya..tadak open hse ker?aku tak :P uitm punya jer laa yer :)

Dania's mummy said...

wei..klu ikut kan, memang da x sabo2 nak menambah anak... hahahahahah... eh.. aku da jemput ko la... dtg mlm ni... tgk entry sblm ni...

Dania's mummy said...

wei..klu ikut kan, memang da x sabo2 nak menambah anak... hahahahahah... eh.. aku da jemput ko la... dtg mlm ni... tgk entry sblm ni...

Sarah Syazwani said...

tambah2..jgn x tambah sementara umo muda lg nih..bgs sungguh babysitter ko...susah nk cr bbysitter mcm tu skang...akunyer bbysitter pun tip top sanggupla aku ni p anta bkt raja walaupun da dok dlm uitm demi anak2 aslkan ade org jg dgn baik