Pages

Monday, August 10, 2009

:: RESEPI CARROT CAKE ::


x de saper pun mintak resepi ni sbnrnya
tp sajer je nak letak
sbb, aku selalu buat kek atau
bila cuba sesuatu resepi
siap ajer kek, resepi ntah kemana
lagi pun aku salin resepi tu pun cincai2 ajer
bila aku tempek resepi ni kat sini
sok lain kali klu aku nak buat, senang la
da ada reference.
x yah susah2 mencari lg
lg pun, aku bukan nya ingat pun aku ambik resepi tu dr mana
sbb main clik2 ajer..
.
.
.
so ni resepi dia
:: INGREDIENTS ::
1.5 cawan minyak
150 gm gula castor
150 gm soft brown sugar
1 cawan carrot parut
4 biji telur
250gm gandum (guna raising flour )diayak ngan garam
1 sudu teh rata serbuk cinnamon, soda & baking powder
100gm walnut cincang
sedikit raisin/kurma cincang (option) kalau suka.
.
.
.
:: METHOD ::
pukul telur hingga kembang
masuk minyak- sebati
masuk gula halus then gula perang-sebati
then masuk gandum. sebati
masuk carrot, walnut, raisin dll
kacau sebati
baked 180C/gas4 for 45 minit.
.
.
.
:: TOPING CREAM CHEESE ::
beat together
150gm cream cheese,
50gm butter,
100gm sugar sampai gebu.
then sapu atas & keliling kek.
hias ngan walnut cincang or tak cincang.


































2 comments:

ladyct said...

sedap ni... macam nak cuba tapi bilakah masanya mood akan datang? :)

Dania's mummy said...

AKAK: x yah tunggu modd kak.. senang je tu...