Pages

Tuesday, July 14, 2009

:: TEBANG POKOK ::

tgk bapak aku
gigih panjat pokok
org tua ni, satu tau perangai dia
x pandai nak mintak tlg org
susah senang dia buat sendiri
dia panjat pokok, lepas tu dia gergaji (gergaji tgn tau)
lps tu agak2 da nak putus tu,
dia turun bawah
dia tarik tali yg dia da siap2 ikat kat pokok kelapa...
agak2 x tumbang, dia panjat lagi pokok tu
semua dia buat sendiri..
hari sblm tu, dia da dpt tumbangkan 1 dahan
giler bahaya org tua ni
mak aku tgk kan ajer dr bawah
incase anything happen kan
.
laki aku keja mlm sbnrnya
balik2 kerja pkl 9 pagi tu
aku kerah dia suruh tlg bapak aku
aku gelakkan laki aku
aku ckp dgn dia
bapak aku sorang pun boleh tebang sebelah dahan..
ni ko yg muda x boleh nak tarikh dahan tu...
semput2 dia menarik dahan tu...
.
lps tu, dua2 org tarikh pun x jatuh gak dahan tu
padahal da putus habis tu
laki aku ckp dgn aku
gamble giler bapak mertua dia ni
bahaya tau, laki aku ckp boleh mkn tuan
lps tu aku fire dia balik
da tau mcm tu, knp x nak tlg, byk bunyi pulak...
beriyer menarik tali tu
last2 tali tu yg putus..
hahahahahaha
ni pokok cempedak
pokok da mati da
bapak aku x leh dok diam
dia sakit mata tgk pokok tu kat situ ajer
klu org2 muda mcm aku ni
ala, bior ajer la
buat apa nak susah2 potong/tebang
klu nak potong/tebang pun
agaknya panggil org,
pakai gergaji mesin
x kosa nak guna gergaji tgn tu
tp bapak aku memang gigih betul la...
akhirnya tumbang gak la pokok tu...
ntah apa ntah dia nak buat kat situ
adalah tu projek nya...
























































1 comment:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

bleh geng laa ngan bapak aku...huhuhuhu