Pages

Wednesday, June 3, 2009

:: AL-FATIHAH ::

last week ke, last 2 week ntah
aku dpt tahu cikgu tadika aku dulu da meninggal dunia
dia dok sini gak
dulu lps kawin dia dok mana ntah
tp sejak2 dia da sakit teruk
dia balik rumah mak dia kat sini
.
.
.
aku dapat tahu dia sakit barah otak
hari tu, masa mula2 dia balik rumah mak dia tu
mak aku de ckp gak kat aku
yang cikgu aku tu da balik sini
sbb da sakit teruk
tapi, aku x terpikir la pulak nak melawat dia
then bila mak aku bg tau yg dia da meninggal
sepanjang malam aku terpikir
knp la akux cuba kumpulkan kwn2 setadika aku
untuk melawat dia
tentu dia rasa seronok
anak2 murid dia
masih ingat kat dia lagi
ye...
aku sgt2 menyesal sbb x buat mcm tu
padahal
kwn2 setadika aku tu
sekampung je dgn aku tau
cikgu tu pun dok sini ajer
apesal la aku x terpikir yer...
.
.
.
cikgu tu sngt baik dgn aku
kan every year, sekolah2 tadika ada buat lawatan kan?
seingat aku la, sampai aku darjah 4 pun
cikgu tu masih ajak aku joint rombongan tadika tau
dan bila aku pikir2
kita x akan sangka, 10-15 tahun akan dtg, cikgu tu akan dapat sakit barah otak...
kita pun x akan tahu nasib kita 10-15 tahun akan dtg kan????
so, mintak la readers2 skalian untuk sedekahkan
AL-FATIHAH
untuk arwah cikgu aku tu yer...
.
.
.
AL-FATIHAH...




























1 comment:

Eliss said...

Al-Fatihah...Arwah Ustazah aku pun kena barah otak hari tu..dier masih ingat aku masa aku pi melawat dier..padahal dah dekat 10 tahun lebih tak jumpa :D