Pages

Thursday, February 12, 2009

:: KOLAM AIR PANAS ::

lepas pergi
TANGKUBAN PERAHU,
kitaorg dibawa pula ke
KOLAM AIR PANAS
aku lupa la nama betul dia aper...
kat sini boleh rendam kaki, boleh mandi manda
katanya elok la utk sakit2 kaki, mcm reflexologi gitu... katanya la...
.
.
.
kitaorg x de la mandi, cuma rendam kaki ajer...
.
.
.
masa mula2 tu rendam kat tmpt biasa2 ajer, da rasa panas...
.
.
.
lps tu kitaorg pergi rendam kat tgh2 kolam, punca mata air panas tu
.
.
.
pergh....
.
.
.
mendidih gua cakap lu...
.
.
.
panas ya amat....
.
.
.
lps kuar kan kaki dari situ ajer, masuk kat kaki kat tmpt air yang suam2, da x rasa aper da...
heheheheeheheh
.
.
.
ni kat punca mata air...
panas giler ni...
ni kat tmpt yg suam2 ajer ni la punca nya... air nya memang panas....
klu korang celup angkat, cellup angkat kaki korang, lg terasa panas..
korang masuk, lps tu dok diam2 ajer.. memang panas la, tp lama2 da ok da..
rendam dlm 10 minit atau lebih, sampai kaki korang merah mcm terbakar
org tu kata, klu kaki kita merah, makna nya kita sihat
klu de biru2, makna nya kita sakit...
wei.. da rendam dlm air panas, da tentu la merah.. ngong betul...



.
.
.
2 kejadian tak di ingini berlaku kat sini...
.
.
.
pertama, camera aku shaking..
BENGONG betul..
.
.
.
bukak ajer lens dia, terus bergegar2, klu ambik gambar, goyang.... x tau apasal, sbb sebelum tu ok ajer...
.
.
.
nak ajer aku baling ke dinding
.
.
.
lagi satu, tgh aku syok2 rendam aki, aku rasa sejuk ajer kat peha aku.. aku ingat air tu terpercik la ke atas... sekali, tgk2 rupa nya air mineral dlm handbang aku terbukak da....
TENSI gue, TENSI...
.
.
.
x pasal2 JS bag aku basah.... geram2.....

No comments: