Pages

Thursday, January 15, 2009

:: BRANDS & LABELS TO BOYCOTT ::

byk lg label2 yg disenaraikan, tp aku ambik yg aku familiar ajer la yer.. so kat bawah ni antara label2 yg menyumbang kepada ekonomi ISRAEL...
.
.
[aku baru bercadang2 nak beli barangan ni.. nak kirim JIRO bila dia g s'pore nanti... kena boycott gak ker??? huhuhuhu]
.
.
.
[aku x de brgan ni, x mampu nak beli... klu sanggup beli pun, mungkin perfume dia ajer... t-shirt, suar x de yg aku berkenan la.. harga melampau2]
.
.
.
[aku x beli majalah ni, sbb aku x baca... businessman2 baca la majalah2 mcm ni]
.
.
.
[nasib baik x dpt anak lelaki lg, klu x mungkin ada brgan ni.. nway, aku ada 2 sandle cap ni.. lama x beli cap ni, teringin beli sandle dia lg, bagus gak kena ban, boleh cari sandle lain. heheheheehhe]
.
.
.
[ini termasuk paper THE SUN yang kat m'sia tu ker? yg dpt free tu kan?? betul x???]
.
.
.
[kena beralih arah ke COFEEBEAN pulak la nampak nya]
.
.
.
[x boleh minum ni lg yer..]
.
.
.
[klu kat giant, dkt2 kaunter nak bayar mesti ada.. pandai strategi, anak aku pun nanti gatal mintak... skrg, no more yer...]
.
.
.
[x leh beli make-up ni lg... kena beli make-up mahal2.. MAC ker, Bobbi Brown ker, berangan]
.
.
.
[dulu masa free hair teringin pakai produk ni sbb rambut aku mcm berus dawai]
.
.
.
[ni produk aper yer?, aku rasa penjagaan diri ni kan???]
.
.
.
[what??? NOKIA also??? habis nak beli hp apa ni?? kena beli Mr. Sam mcm Yati la ni...]
.
.
.
[nampaknya aku kena masak bubur sendiri la utk ALISYA, x leh bg nestum la nampaknya... nestum under nestle gak kan???]
.
.
.
[x leh tgk NG ker???]
.
.
.
[ni je antara make2 yg murah.. awat la ko pun g sokong ISRAEL???]
.
.
.
[no more maggi yer!!! aisei, byk tau under product maggi ni.. kiub ayam, perencah2, sos cili/tomato, mcm2 jenis maggi... ]
.
.
.
[huahuahuahauhaua.... sedih2... aku belum puas mkn prosperity burger....]
.
.
.
[biskut dia sangattttt2 sedap..... nasib baik butik dia paling dekat kat sunway pyramid, idak la aku kuasa nak kesana semata2 beli biskut... klu de kat area shah alam/klang ni, mau aku dtg tiap2 minggu top-up stok biskut]
.
.
.
[wangi ke perfume cap ni? aku x suka botol nya]
.
.
.
[no more lip gloss, make-up, shampoo from here.. beli bodyshop ajer la]
.
.
.
[ni tissue kan? mahal la tissue cap ni...]
.
.
.
[baru nak beli perfume baru cap ni, CANCEL!]
.
.
.
[nak pakai 'pad' apa ni???]
.
.
.
[nasib baik en suami x perlu kiwi2 kasut]
.
.
.
[pernah nampak logo ni, tp x pasti dia jual aper]
.
.
.
[no more brg baby cap ni... INTAN.. jgn beli cap ni tau brg baby... ko beli baby sebamed tau...]
.
.
.
[aku rasa ni x boleh lari la.. bukan ke semua komputer skrg perisian dia dr sini??? nak x nak kena beli gak kan????]
.
.
.
[laku ke komputer IBM ni???]
.
.
.
[huahuahuahauhauahuaa.... kena tukar balik drypers la... nak beli mamypoko x mampu]
.
.
.
[nasib baik bukan A/X]
.
.
.
[aku x pakai produk ni... model dia x best (fasha sanda)]
.
.
.
[ha??????????? knp la ko g tolong ISRAEL tu??? bongok betul la.....]
.
.
.
[klu syg saudara seagama kita, jgn tgk filem keluaran dr sini yer.... ]
.
.
.
[sedih... sedih... aku aim baby bag dgn wallet dia... mcm mana ni JIRO????]
.
.
.
[baju belasah budak2 ni byk cap ni la]
.
.
.
[no coke plssssss...........]
.
.
.
[aku x tgk pun..]
.
.
.
[nasib baik muka aku sedia x cantik.. x yah la susah2 pakai brg berjenama mcm ni]
.
.
.
[ni byk brgan sukan kan??? tp aku x de la beli pun]
.
.
.
[AMARAN KERAS: jangan membeli disini yer...]
.
.
.
[ada "kawan" aku tu, beli jeans ni RM700 dgn mak dia... kena maki dgn aku... ko ke JIRO org nya???? oppppsssttt.. salah org lak....]
.
.
.
[nak beli perfume CD ajer la...]
.
.
.
[aku pakai elianto ajer, klu x pun eversoft... pakai mahal2 bukan leh jd lawa pun muka aku]
.
.
.
[ni baju budak pun ada kan? aku tau baju dewasa ajer la.. tp mcm pernah nampak baju budak]
.
.
.
[sila tukar pewangi kereta anda kepada cap lain yer]
.
.
.

9 comments:

Eliss said...

wah gigih nyer buat ulasan satu2..yang last sekali tu, ambi pur memang ada dalam keta laa..tapi since last week, my hubby refill guna jenama lain..jauh lebih murah dan wangi..huhuhu

Dania's mummy said...

GIGIH x gigih la.. sampai terseguk2 depan lappy mlm td.. hahahaha.. dgn buai anak lg... btw, ish, korang, klu da beli x yah la buang.. tp next time nak beli, beli brand lain la.. kang klu kita buang, rugi ajer...

陈一豪 said...

Erm,

Carrefour is French.

Nestle is from Switzerland, which is politically neutral.

Nokia is Finnish.

Blog spot is Google which is American, our computers are probably from Us too.

Coolness.

azha4ever said...

babe,..
Ralph Lauren pun ler... huahuahua... mr m.a.n pakai polo sport sjak abis sekolah lg, kena tukar smell la abis stok ni...

Dania's mummy said...

la iyer ker? en suami punya penuh lg...

jiroazira said...

Dayahhh.... aku pun tgh berboikot jgak...huhuhuuhu....berpose mcd n starbuck...tp jeans tu mmg deserve to kena maki laa...hahahhaha...
anyway.. goggle pun founder dia jewish upenya... aiyooo... banyak upenya ... levis baru tau jewish jgak... tp aku ttp semangat tolong palestine.. aku tolong mana termampu...yeahhhh!!!!

MamaZana Baharum said...

TH dapat Anugerah Khas Bank Islam la dayah!!! Makin kembang la.

Dania's mummy said...

kak zana, tau da... sy da siap2 perli dia da.. berbakul2 aku perli dia.... sy tanya dia berapa naskah dia beli paper hari tu... lps ni dia glamor la kat surau seksyen 4 tu, dan mcm2 lg la... hahahahaha... nasib la dpt staf mulut laser mcm aku... heheheheeheh

Dania's mummy said...

la, levis pun ker? ayo... byk nya...