Pages

Wednesday, January 28, 2009

:: BALIK KAMPUNG ::

cuti CNY baru2 ni ramai org yang balik kampung... yg dok johor balik kelatan... yang dok KL balik perak... yang dok selangor balik terengganu.... yang dok putrajaya balik sabah sarawak... maklumla, cuti panjang.... ambik peluang la balik kampung tgk mak bapak kan...
.
.
.
nak balik kampung punya pasal, sampai ada yang terbabas masuk longkang.. sampai ada yang ter xcident, sampai ada yg mati, hanya kerana mahu balik kampung...
.
.
.
ada yg gaduh laki bini ke nak balik kampung saper??? ada gak kot...
.
.
.
semua nya nak balik kampung tgk mak bapak...
.
.
.
yg keje gomen da tentu2 la cuti 4 hari.. yg keje dgn cina sambung terus seminggu, yang keje sendiri, suka2 la nak kerja bila kan...
.
.
.
so masih jugak nak balik kampung
.
.
.
tp knp yek ABANG aku x nak balik rumah?????
..
.
.
dok x jauh mana pun, x sampai 1/2 jam da sampai, tp knp yek dia x nak balik???
.
.
.
sampai en suami boleh ckp, "lama x nampak abang kan???" klu en suami yg x de pertalian darah boleh menegur begitu, apa kan pulak mak bapak aku kan???? walaupun aku x dgr komplen dr mulut diaorg, tp aku tau, mesti diaorg rindu dgn anak dia, dgn cucu2 dia...
.
.
.
ada antara korang yang x balik kampung ker? tahan pasangan da balik kampung diaorg ker? pasangan korangan x nak balik kampung ker?
.
.
.
knp la korang x nasihat kan pasangan korang, supaya tgk2 kan mak bapak dia.... sihat ke diaorg, sakit ke diaorg, mkn ke diaorg....
.
.
.
perlu kan korang terima panggilan telefon dr keluarga mengatakan mak bapak korang masuk hospital, xcident, sakit tenat (nauzubillah), baru korang nak balik kampung????
.
.
.
klu korang malu nak telefon mak bapak korang, susah ke korang nak ajar anak korang angkat telefon, call nenek diaorg bertanya kan khabar..?????
.
.
.
aku x boleh terus kan menaip, kerana air mata aku mencurah2 ketika ini...
.
.
.
walaupun ia suatu yang mengaibkan, aku harap entry ni menjadi tauladan untuk semua...
.
.
.
BALIK la KAMPUNG!!!!
.
.
.
SEKIAN...

5 comments:

ibu_uwais_ameenah said...

heii... apsal emo lak ni? mmg btl la, kalau x blk kg terasa rindu. aku ni pun dh lama giler x blk jb. last blk bulan 1 aritu. itu pun 2 hari jer....

Dania's mummy said...

emo la, sebab lps raya abg aku baru balik sekali ajer.. rumah bukan jauh pun.. sian mak bapak aku rindu dgn cucu2 nya.. sok dpt balasan mcm tu baru tau.. (geram aku!)

e.l.i.s.s.m.i.e said...

seb baik kampung aku dan en suami dekat jer..sekali harung balik..susah jugak kalo dekat2 x nak balik ni..

Riizal said...

Sabar jelaaa...mungkin dorang bz ke ape ke??...mane kite tau...

Doa bebanyak...Insyallah dimakbulkan...

Weii,bile ko berangkat be B**d**g??..

uda said...

hai dik...emotional betul ni? ke pms nie?...tp ntah laa...uda pun depress sejak semenjak ni...so bila baca entry ni cam....terikut emo lak.....dik...uda rasa kan..ko kena ingat2kan Im tu....wajib dik oi...kalu sayang ..ingat2kan....Insyallah.