Pages

Thursday, December 18, 2008

:: SCHOOL ::

next year DANIA da 3 tahun

.

.

.

aku plan 2010, bila dia masuk 4 tahun, aku nak sekolah kan dia..

.

.

.

so skrg, selain dr mencari swimming class utk dia, aku tgh rikie2 sekolah gak

.

.

.

aku nak sekolah kan dia kat mana yer???

.

.

.

english basic ke, islamic basic ker, chinese basic ker?!?!?!

.

.

.

klu aku plan nak hantar ke sekolah biasa utk primary school dia, any type of kindergarden will do.. x kisah

.

.

.

tp klu nak hantar ke SEKOLAH INTEGRASI, aku kena cari yg ISLAMIC BASIC
.

.

.

klu nak hantar SEKOLAH CINA, aku kena cari tadika yg ada BAHASA MANDARIN

.

.

.

so skrg, nak masuk kan dia sekolah apa dulu utk primary school???

.

.

.

setahu aku, klu nak masuk kan sekolah cina, anak kita kena tadika yg ada bahasa cina selama 2 tahun... baru leh diterima masuk

.

.

.

klu aku hantar sekolah integrasi senang, aku letak kat situ pagi, ptg baru ambik.. x yah aku pening2 kepala nak jaga makan minum dia masa break antara sekolah kebangsaan dgn sekolah agama...

.

.

.

klu dia sekolah cina atau sekolah kebangsaan, saper nak tukang ambik, tukang hantar, siap kan dia pakai baju sekolah, mkn minum dia... tu semua kena pikir tu...

.

.

.

klu da darjah 4 ke, boleh la dia berdikari sendiri.. klu darjah 1, x kan nak biarkan dia terkontang kanting sendiri????

.

.

.
...................................
mmmm....
...................................
.

.

.

transit kat rumah babysitter, duit lg tu...

.

.

.

adei.. pening... x per.. aku de atleast setahun utk pikir.. tp kena pikir cepat la...

.

.

.

aku prefer tadika/nersery/kindergarden/(atau apa2 je la yg korang panggil) yang boleh aku letak DANIA sampai ptg..

.

.

.

so aku x payah pening kepala nak ambik dia, hantar g rumah babysitter lak, lps kelas..

.

.

.

1 lg, cut cost la.. x de la aku kena bayar 2 tempat kan...

.

.

.

eee... pening la aku...

.

.

.

meh share sikit pendapat korang dgn aku...

.

.

.

aku x de maid, mak aku x berapa sihat, aku x nak beban kan dia utk sesiap kan DANIA g school, bapak aku da tua, aku pun x nak suruh dia hantar ambik DANIA kat sekolah, en suami lak keje shift, aku x nak kacau rehat dia...

.

.

.

so macam mana????

No comments: