Pages

Tuesday, December 23, 2008

:: CONTACT LENS ::

bila aku start pakai contact lens yer? aku x ingat la bila... tp masa mula2 aku nak try tu punya la takut...
.
.
.
then skrg, aku rasa amat la x seronok klu kena pakai spec... sebab pakai contact lens ni, senang la yg amat... rasa luas la pemandangan..., mcm org x rabun...
.
.
.
klu pakai spec, nak ambik air sembahyang nak kena bukak, nak basuh muka nak kena bukak, nak mandi kena bukak...
.
.
.
bila pakai contact lens ni, aku bedal je semua
.
.
.
org kata pakai contact lens ni x elok sgt, tp aku belasah ajer, sebab senang sgt la hidup aku... aku rasa mcm aku x rabun ajer...
.
.
.
ni isi dalam dia... satu kotak ni satu contact lens dia

dalam 1 kotak ada 6 keping contact lens, bersamaan dgn 3 pasang contact lens, bersamaan dgn 3 bulan stock, since contact lens aku ni jangka hayat dia sebulan... so bila cukup sebulan, sila tukar contact lens baru, klu x nak dpt sakit mata
.
.
.
contact lens ni ada beberapa jangka hayat.. ada yg daily punya, ada yg weekly punya, ada yg 2 minggu, ada yg sebulan, ada yg permanent... permanent tu dlm setahun lebih la... tp mahal la...
.
.
.
lg pendek jangka hayat contact lens tu, lg bagus, since kebersihan dia terjamin... kang klu pakai lama sgt, kebersihan dia x terjamin sgt la... ye la, klu mcm aku ni, cuci contact lens mlm2 ala kadar ajer kan...
.
.
.
ni power mata aku... 350... aku pukul rata ajer.. x kan nak beli kiri lain kanan lain... klu power korang beza sgt, tu memang kena beli lain2 la... tp klu mcm aku ni, kanan kiri beza sikit ajer, so aku belasah 1 power ajer la....
.
.
.
aku guna brand BAUSH & LOMB
dia ada 2 jenis, 1 kotak kecik, 1 kotak besar...
yg kotak kecik tu diaorg ckp bagus sikit, sbb dia lg nipis, tp mata aku x tahan la, da beberapa kali aku try, mata aku gatal... aku sgt sesuai pakai yg ni....
.
.
.
so sapa yg nak spec mata aku tu?????
.
.
.
meh balik MALAYSIA dulu yer... baru leh bg spec... heheheheheehh






1 comment:

Anonymous said...

alaaaa..post jer lah sini dik oi!show me that you love me...wakakakakakaka!