Pages

Thursday, November 6, 2008

:: XCIDENT ::

Semalam petang, masa on the way balik kerja, mcm biasa la aku guna jln selalu tu (sg rasah). keta byk, jln pun slow ajer.. jln menuju ke klg da jd dua lane... sampai kat sekolah cina sg rasah tu, tetiba ada 1 keta vios ni laju ajer memotong double line.. betul2 kat sebelah aku... aku sempat tgk keta tu mcm baryu lepas xcident, sebab bonet depan keta dia kemek teruk.. tp laju giler dia bawak.. de la dlm 70-80km/j.. giler laju... da la kawasan tu mcm berbukit sikit, memang x nampak klu de keta dr depan... aku sempat ckp dlm hati.. keta ni kena jugak kat depan ni nanti... x sampai seminit, aku nampak keta tu da debushhhhhh........ aku nya mengigil, x henggat la... pucat sekejap muka aku.. istigfar byk2.. wah.. masa tu la ingat tuhan.. heheheheeh.. nasib baik la aku jauh sikit.. klu x, mesti aku nampak kejaidan tu... aisei men, aku x bwk la camera.. nasib baik de handphone cokia aku tu.. dapat la snap beberapa keping...

ni kawasan kejadian, betul2 dekat petronas, kat sg rasah tu kat dgn traffic light tu... masa ni aku da x jauh da... tp dlm gambar ni nampak jauh kan.. aku da leh nampak clear da...

nampak tak keta vios silver tu? dia la penyebab xcident ni... aku x tau la dia hidup ke mati.. tp bila aku lalu sebelah, aku nampak airbag dia meletup... mungkin selamat la kot... tp klu selamat pun, baik di hukum mati ajer.. memang aku terang2 nampak dia bawak laju siap ambik jalan side sebelah sana lg...

tu la keta vios yg hentam 2 keta... satu waja gold, x tau la selamat ke idak org nya, aku rasa selamat kot klu tgk dr gambar ni... lg satu wira, kat sebelah kiri keta vios tu, x nampak dalam gambar.. keta wira tu aku rasa baru kuar dr petronas nak menuju ke shah alam, yg waja tu pulak dr klang nak k sg rsah, jalan lurus.. org dlm waja dgn vios tu aku x nampak.. tp org dlm wira tu... huhuhuhu.. aku nampak siot darahnya kat kepala kat hidung, kepala dia siap da terlentok kat cermin keta.. Ya Allah.. kesian sgt, insaf aku kejap, x pasal2 dia jd mangsa... memang kurang ajar keta vios tu... aku nampak jelea org dlm keta wira tu, tp aku x sampai hati nak ambik gambar.. takut...

airbag keta ni meletup... diaorg try nak tgk pemamndu nya ok ke idak... kat sini aku nampak satu moto, hancur, memang hancur moto tu... aku cari2 gak, mana org nya... Ya Allah.. sekali aku jln depan sikit, aku tgk org tu da terbaring kat jln da... tu aku confirm mati tu, sebab aku tgk kaki tgn dia da pusing2 ke arah bertentangan da... moto dia memang hancur sgt2... jam2 tu gak aku teringat kat laki aku.. Ya Allah.. ngeri sgt.. tp aku x nampak lak darah mengalir2 dr badan org tu.. ke aku da gabra sgt? mmm.. tp memang ngeri la... aku x samapai hati nak ambik gambar mayat tu...

x samapi 5 minit, org da ramai kerumun da, ye la tempat kejadian betul2 depan petronas, org yg isi minyak semua pakat dtg tgk... masa ni la aku nampak mayat tu, aku lalu sebelah dia ajer... nasib baik gak ala ku cepat gak.. klu x, mesti aku sangkut kat jem... apa pun memang pemandu keta vios tu memang cilaka la.. geram aku...



note: aisei.. aku lupa la nak nengok NOMBOR keta dia ;-) hehehehehe

No comments: