Pages

Tuesday, November 18, 2008

:: LAWATAN KE SELAYANG ::

Knp yek kitaorg g selayang???? mmm... actually UiTM ni besar sgt, fakulti dia merata2.... so salah satu fakulti nya ada kat selayang... yg kat selayang ni fakulti perubatan...

apa kena mengena fakulti ni dgn unit aku yer??? actually unit aku ni bertanggung jawap keatas kebanyakkan kolej2/asrama/hostel (what ever u call it) kat uitm ni... so salah satunya ialah kolej yang kat selayang ni... sbnrnya tu bukan kolej dalam erti kata sbnr pun.. sebab kita just sewa beberapa rumah kat apartment tu utk dijadikan kolej student perubatan... adalah dlm 7-8 biji rumah kot... x pasti la... unit aku la yg bertanggungjawap membeli brg2 keperluan rumah tu... (cth: rak kasut, katil, etc2)

knp fakulti perubatan di letakkan di selayang???? sebab kat sana ada hospital selayang... kementerian kesihatan bg kita guna beberapa floor kat hospital selayang tu utk dijadikan fakulti, office, kelas, makmal dan sebagainya la...

so knp smlm kami ke selayang? sebab kami membawa bos baru kami melawat tapak... heheeheheh... lawat kolej tu la.. kita randomly chooce rumah student, then pengurus kolej tu bukak kan la pintu.. so bos aku tgk la mcm mana rumah ditransform menjadi asrama... heheheheeh

then pengurus asrama tu bawak kami jln2 di hospital selayang... dia terangkan la floor2 yg dijadikan fakulti, tunjukkan kelas, wad olok2 etc2...

so here some pict yg sempat aku ambik dgn kwn aku.. heheheeheh best tau g sana...

btw... masa kitaorg masuk rumah student medic tu, mak aii.. buku2 bacaan diaorg gila punya tebal... tebal nak mampos... boleh ke ko baca dik... idok la aku.... aku klu baca pun, ubat utk tido ajer la... heheheheeh
ni tapak baru kolej dan kemudahan klinikal dan pesakit luar utk student medic... ha.. yg ni memang kita punya.. x de share2 dgn kementerian kesihatan... dijangka siap dlm tahun 2009... gila x siap... x siap, ko jawap la sendiri dgn Dato' Khalid, dekan medic...
sebelah kanan belakang tu kolej? nampak x? da siap da... rasa nya boleh jun nya intake da boleh duduk tu...

nampak tak?

ni kat hospital selayang.. da nak balik da time ni.. tunggu bos aku yg x habis2 berborak... cepat la... da pkl 12.30 ni.... ni kwn in crime aku... kwn gosip aku.. hahahahha nama dia NORLEY
nampak tak kat cermin tu? aku try ambik gambar.. jauh la... bos aku byk no tanya nya... aku dok la melepek tepi2 pintu tu... btw, ni kat makmal komputer diaorg...
tu NORLEY, aku suruh dia posing.. nampak x kat sudut sana tu de kerusi2.. ha tu la computer lap diaorg...
ni pintu masuk nya.... ada dua lap.. kiri kanan.. tgh2 admin....tu bos aku masru nak masuk tu... nampak x pintu masuk tu, nampak lambang UiTM tak? mmm mcm da jd hak sendiri je hospital ni yer... dgr2 yg kat sg buloh da ambik keseluruhan nya.. x tau la betul x...
klu nak tau, ada lg beberapa hospital yg kita ambik jd kan tmpt pratikal.. antara nya hospital teluk intan, hospital selayang, hospital sungai buloh... dan dgr2 nya lg, diaorg nak hantar ke manjung dgn mana yek lg satu.. lupa la... lps tu campus kat puncak alam sok, dgr2 nya nak ada hospital gak la... pengurus asrama ni kata byk tmpt menawarkan tanah... antara nya nilai... ye la... semuaorg berebut nak bg tanah.. sok klu de hospital, penduduk setempat tu la gak yg senang kan????



ni bilik aper yer? lupa la aku nama nya.. tp sesuai la utk seminar2 ni kan... ni aku ambik kat dlm bilik kecik.. bilik control audio visual... masa ni nurse2 hospital selayang tgh tgk video cara2 melayan pesakit dgn betul... mesra pesakit la... cara2 bertanya dgn pesakit... gitu la lbh kurang...


ni kat tingkat 11, hospital selayang.. tingkat ni diambil sepenuhnya oleh UiTM utk jd fakulti... ni bos aku request nak ambik gambar formal... ala.. bos, leceh la... mcm budak sekolah tau... heheheheheh.... dr kiri, aku, bos aku, tgh2 pengurus asrama, en. man dgn norley
signange...
bos aku tanya, da ambik gambar belum.. aku kata da.. aku ambik gambar ni la... then dia tanya bila ko ambik.. aku kata la td.. dia kata, meh ambik ramai2.. tu yg ambik gambar kat atas td tu... leceh la bos ni...
entrance
ha.. gambar2 lps ni best.. ni poster la pasal penyakit2.. byk poster2 kat sini.. ngeri aku tgk...
robotic surgeri... habis lps ni klu robot yg buat surgery, doc2 skrg nak jd aper????
ni forsep... hehehehe, klu saper2 yg x tau mcm mana bentuk forsep, ha ni la bentuk nya.. de yg x tau ke forsep ni utk aper? forsep ni utk tarik kepala budak (masa kelahiran) klu budak tu x mo keluar.. heheheeheh
ni pun alat membantu kelahiran gak
ni si alif... dia bergambar dgn patung mengandung... bilik ni adalah bilik latihan apa nama medic dia yer? aku lupa la... tp bab2 bersalin ni la.. de patung baby, de patung org mengandung... ngeri wei... heheheheeh
poster lg....
dr. alif, baru menyambut 1 kelahiran... hehehehehe
ni la antara patung2 yg ada...
ni alif tgh tolak patung sakit... gambar ni jauh.. korang x nampak mata patung tu buta sebelah.. takut tau.. aku nak ambik gambar mcm si alif ni pun x berani
di apit oleh 2 rangka
ko x leh tido mlm, baru tau alif...
ai pun teringin gak... tp takut la...suram je bilik tu tau... idok la aku keje kat sana...
ni cubaan mengambil gambar sendiri... bersama rangka manusia tu.. tu plastik la.. bukan original... original, aku x berani la wei...

ni pulak isi dlm perut..ni saiz sbnr... kita ambik dr mayat, dan awet kan dia sebagai bahan pembelajaran.. ada fibroid, ada breast cancer, ada liver, dan mcm2 lg... nasib baik otak x de... nak tgk lebih g muzium shah alam kata nya... x kosa aku...




No comments: