Pages

Thursday, October 16, 2008

:: KURSUS ORIENTASI STAFF BARU ::

aku da keje kat sini da setahun lebih da, boleh department aku ni baru buat kursus orientasi ni sekarang.. dei... apa da... Kursus ni dijalankan selama 3 hari, dari pagi sampai lah petang.. da nama nya kursus, dgr talk ajer la, pagi ptg, pagi ptg... boring seii.. da la aku dok row depan sekali... kursus ni dia perkenalkan la serba ringkas each of zon yg ada bawah satu department ni... eee... nak cerita lebih lanjut x kosa la... x yah la tahu.. yg pasti besar la department tmpt aku bekerja ni...

so ni beberapa gambar yg sempat aku ambik, masa boring2 dgr talk diaorg ni.... kebanyakkan diaorg lbh bercerita pasal DOLU-DOLU... dulu2 mcm ni.. skrg mcm ni.. dulu mcm ni, skrg mcm ni... tension sei.. zaman dia ajer yg bagus... gambar aku ambik pakai hp cokia aku ajer .. jd la.. aku bwk bag kecik aku tu, x muat nak masuk camera... lg pun, kang klu aku kuar kan camera kang, overlak pulak kan.. da la aku ni muka WANTED... heheheheeheh

tp sebelum aku cerita ni, aku nak buat disclaimer la (penafian)... kang ada lak yg boleh menggunakan medium blog aku ni utk tuduh aku apa2 lak...

wei... ni personnal blog aku tau, suka hati aku la aku nak tulis aper... korang x leh nak claim aku aper2 tau... more disclaimer, nanti aku copy dr org lain.. x tau la nak buat ayat disclaimer yg sedap2...... eh.. tgk la gambar ni dulu...

ada gak beberapa org yg bg talk tu aku x ambik gambar, sebab aku terlupa nak ambik gambar diaorg...

btw, "ADIK" kesayangan aku tu pun ada sekali kat kursus ni.. but 1st day tu dia x de, since dia kat kg lg.. kata nya bapak dia masuk hospital...
ni TN. HJ HANIF... org besar gak lah kat sini, merangkap kepada urusetia yg menganjurkan kursus ni... dia suka ckp... pantang ada masa terluang, mesti dia nak cakap...

Ni EN. MAZLAN... dia nya cakap laju giler... samapi x phm apa yg dia nak ckp.. lps tu dia ni jenis ckp laju dan x habis... dia xpect kita dapat tangkap apa yg dia cuba nak cakap kan... dia jaga bhgn perolehan seantero UiTM... aku suka la dia, cute ajer aku rasa dia.. tp org kata keje bawah dia tension, sebab dia ni workerholic...

ni PN. HJH ZAINAH... dia ni jaga bhgn budget.. dia ni buat budget untuk seantero UiTM... aku rasa mata dia pun da ada rupa ni $$$$$... heheheheeh.. tp dia ni best.. dia ni la satu2 nya pemberi taklimat yang dapat menghabiskan slide yg dia buat dalam masa yg ditetapkan... each of pemberi taklimat diberi masa 2 jam utk menerangkan department diaorg... so diaorg ada sediakan slide la... biasa slide diaorg berpuluh2... tp x habis pun terangkan, sebab asyik cerita benda lain ajer... tp dia ni buat slide x byk, dan dia dpt terangkan department dia dgn ringkas dan padat dan msg yg cuba disampaikan, sampai la.. tu aku la... org lain aku x tau.. sebab time dia bg taklimat ni, ads sorang tu tido... tp dia tegur dgn berhemah la... dlm tegur berhemah tu, aku rasa ada gak dia perlu budak tu...


ni DR ANUAR MARZUKI... satu2 nya staff pejabat bendahari yg ada PHD....sebab da belajar terlalu tinggi, dia nya gaya percakapan pun jenis yg tinggi2, samapai aku x paham aper... aku rasa klu dia jd lecturer aku, mau aku fail subject dia... hehehehehe... btw, dia jaga pengurusan akaun..


Ha.... ni la BIG BOSS kat sini... EN. SANIP WAHID.. dia nal la yg aku dgr2 nak jumpa aku tu.. pasal kes "ADIK" kesayangan aku tu....




kursus 3 hari, fail tebal gini...

ni kertas aku berinteraksi dgn kwn sebelah aku FIQAH... kitaorg dok depan, x leh nak borak2 sgt... so kertas la menjadi medium perbualan kitaorg... nampak ker apa yg kitaorg tulis????


ni budak, aku rasa semua org pun tension dgn dia... ada ajer soalan dia nak tanya.. paling bengang time sesi 11.00-1.00, perut da lapar, da habis, dia masih lg nak bertanya... lg satu time da nak balik tu... aisei... bagus betul dia ni.. memberi tumpuan 100%... ada ajer benda dia nak tanya... x tau la dia memang betul2 x paham atau sajer nak cari publicity...


ni CIK linda... cik lg.... saper nak masuk line, boleh.. sila kan... dia ni genius sei... dia nya resultpower... dia keje bawah DR ANUAR.. buat akaun2 ni...dia dok sebaris dgn aku.. klu dgn aku, dia pangkat BOSS la... aku ni ikan bilis ajer...


aku x dpt la nak snap gambar "ADIK" aku tu... next time aku cuba lg yer... korang nak tgk sgt kan muka dia? nanti aku cuba ambik gambar dia yer....

1 comment:

Anonymous said...

tak baik mengutuk ... berdosa besau...