Pages

Friday, October 10, 2008

:: GLAMOR ::

Tajuk very booogiii d vast...

ish.. aku x tau la nak start dari mana...
Kat opis ni aku de sorang budak lelaki... dia ni keje bawah aku... so aku selalu la bg dia keje semua2 tu... budak ni baru masuk keje.. so slow sikit... aku phm la dia slow, tp dia punya slow tahap gaban punya slow... so aku selalu la tegur2 dia... well, aku ni bukan jenis melenting2, tp aku memang suara aku ni jenis yang nyaring sikit... lg2 klu aku memerli... hahahahah... tp aku x simpan dlm hati pun... habis tu, habis la...

aku tahu cerita nya hari ni.. kwn2 opis aku bg tau... mula2 diaorg x nak cerita dgn aku, sebab diaorg ingat kes ni da tutup... tp rupa2nya masih panas...
begini ceritanya.......

alkisahnya, aku waktu tu da sarat mengandung... hari jummat 25hb july tu, aku masih keje lg... smlm nya hari khamis, aku da dgr budak ni nak isi borang keluar, maksud nya after lunch hr hari jumaat tu dia terus x masuk.. dia nak balik kg... da 2-3 minggu dia buat mcm tu.. dia ni budak baru... kwn2 yang lain suruh aku tegur dia, since aku ni kira head dia... tp aku x pandai la nak tegur2 ni... kebetulan, budak sebelah dia tu tgh tgk senarai org yg da isi borang keluar untuk hari tu (jumaat)... so aku ambik peluang la sergah budak sebelah dia ni, sambil2 tu aku memerli budak slow ni... bila aku da start, yg lain pun joint skali la... so hari tu dia kena perli habis2an la dgn satu opis

nak dijadikan cerita lg, aku beranak on next monday nya 28th july... nak di jadikan cerita lg, budak ni x dtg keje... kwn2 opis yg lain call pun dia x angkat... rupa2nya dia x balik kampung that week.. dia g rumah kakak dia, berkurung dlm bilik... mungkin kakak dia de ckp dgn mak dia, yg adik dia tu x kuar2 bilik.. sebelum tu, mungkin dia de cerita dgn mak dia masalah kat tmpt keje... dia ni sibuk nak pindah keje,... dia nak pindah keje kat UiTM Johor... biar dekat dgn mak bapak dia... sibuk nak tukar keje, nak pindah campus... for info, dia x dtg keje seminggu yer... very the diva kan... berani atau da teruk sgt takut nya dgn aku???????? hahahahhaha

lps tu, minggu tu mak bapak dia dtg uitm.. nak jumpa boss besar EN. SANIP (bendahari UiTM)... kebetulan EN. SANIP x de.. so dia de la jumpa bos yg lain kat atas tu... mak dia ngadu la, yg anak dia ni takut nak dtg keje... sebab dia takut dgn staff yg mengandung tu.. (aku la tu).. lg aku x tau la pe mak dia ckp dgn bos tu... yg pasti, dia mengambarkan aku ni, garang la.. dia x selesa la nak bekerja dgn aku... lebih kurang la... aku pun x tau la pe butir bicara sebenarnya kan...

so kecoh la seluruh pejabat BENDAHARI dgn kes aku dan dia... dlm sekelip mata dia dan aku menjadi GLAMOR... wah.. verry d vast ko ni dayah.. belum confirm da buat hal yer... well, saper yg sangka pun kan...

so, smlm kwn aku, NORLI terdengar yg EN.SANIP nak jumpa aku... tu pasal la budak2 tu hari ni bg tau aku cerita ni... klu x, diaorg nak diam2 ajer... sebab diaorg ingat cerita ni da reda.. tp ada desas desus yg kata EN. SANIP tu nak jumpa aku.. so diaorg x nak la aku terpingga2 nanti bila En. SANIP tu bertanyakan hal ni kat aku.. so diaorg ckp, leh la aku prepare2 jawapan yg perlu...

wah... glamornya... bos besar nak jumpa aku... very d vast aku rasa... EN. SANIP tu bos besar tau.. aku ni jawatan kecik ajer... kat BENDAHARI tu, ada 20 lebih zon.. bayangkan berapa ramai staff BENDAHARI... so bila nama jd sensasi gini, x pasal2 aku glamor...

APA YANG AKU FIKIRKAN BILA AKU TAHU HAL NI...?

aku betul2 x sangka yg mak dia akan dtg jumpa EN. SANIP... really.. aku x sangka... budak ni umurnya da 20 tahun lebih.. ni bukan zaman sekolah2 yg mak dtg serang sekolah.. aku pun x kata dia dtg serang, marah... walaupun dia ckp baik2, tp pd aku ni bukan sekolah... aku pun x pukul anak dia, x cubit anak dia, x mara anak dia... knp dia nak dtg jumpa EN SANIP terus.. knp x jumpa bos besar zon aku dulu TN HJ MARWAN? mungkin dia x tau, patut jumpa saper.. aku pun x salah kan... sebab yg dia kenal mungkin EN SANIP... well.. dia boss paling besarrrrr...

aku x tau sama ada mak bapak dia dtg atas arahan dia, atau initiatif mak bapak dia nak dtg sendiri... klu dia yg suruh.. welll... i'm really speechless... x terkata apa... klu mak bapak dia dtg dgn initiatif sendiri, dan dia tahu yg mak bapak dia nak dtg, pd aku dia patut halang, atau klu x halang pun mungkin dia boleh suruh jumpa TN. HJ MARWAN dulu... tp klu dia memang tak tahu menahu yg mak bapak dia nak dtg, so aku x salah kan dia la...

aku tertanya2 sendiri gak.. aku ni garang sgt ker? aku ni teruk sgt ker? aku ni laser sgt ker? aku ni hina sgt ker? apa yg dia da ckp dgn mak bapak dia, sampai mak bapak dia mengagah kan diri dtg ke shah alam ni? aku dgr mak dia siap ckp yg anak dia tu MENGGIGIL2 nak masuk opis... iyer ke? sampai mcm tu sekali... teruk nya aku yer... masa kawan2 aku cerita hal ni kat aku... ni la soalan2 yg timbul... aku x salah kan dia.. aku tertanya2... dan aku terpikir yg aku ni sungguh teruk sebenarnya...

aku sbnrnya speechless.. x sangka yang amat2... klu la budak ni perempuan, aku masih boleh maafkan lagi, benda ni semua terjadi... tp dia lelaki.... x leh nak diterima akal la... aku rasa mcm budak sekolah rendah yg balik sekolah mengadu dgn mak dia itu ini...

aku tertanya2 gak, knp dia x bincang dgn aku dulu.. knp dia x ckp dgn aku yg dia x puas hati ke apa ker... knp dia perlu buat semua2 ni la... knp????

korang tahu x.. dia ni slow... setiap kali aku xplain kat dia, last mesti aku ckp "paham x akak ckp, klu x phm bg tahu". nanti dia angguk2... tp aku x sure anggung kan dia tu, so aku ckp la, "x phm ckp x phm2, jgn anggung2,... nanti buat kesilapan yg sama..." tp dia kata dia paham... aku ni ckp laju, kdg2 org x leh nak tangkap... tp at last nanti dia buat kesilapan yg sama.. kdg2 da terang 2-3 kali x phm2, bengang gak... tp aku rasa aku x pernah nak tinggi kan suara kat dia (suara aku memang da sedia nyaring yerrr...)sebab dia ni budak yg slow dan bersopan santun... x kan la kita nak suka2 hati tinggi kan suara kat dia.. aku pun paham.. dia ni jenis yg nak kena ckp slow2... tp sebab biasa nya aku ni ganas, kasar dan laju org nya, jd bila explain kat dia sebiji2 butir bicara aku, mungkin dia terasa yg dia ni slow, atau aku menahan marah.. well, x tau la...
apa pun... aku x terkata apa la.. x sangka...

WALAUBAGAIMANAPUN.... aku betul2 bersyukur.. aku dikelilingi dgn kawan2 yang sungguh baik... KAK YAM, NORLI, FIQAH...diaorg bg tau aku baik2, sampai aku x terkejut sgt.. diaorg support aku... aku tanya la diaorg, sama ada aku ni salah ker? sebab diaorg keje sama2 dgn aku dan budak tu.. mungkin cara aku ajar budak tu kasar atau aper.. aku x perasan ke.. so sebagai kwn2 yg rapat mungkin diaorg perasan... tp alhamdullilah.. diaorg semua menyebelahi aku walaupun x 100%.. diaorg kata memang budak tu jenis lembik.. even NORLI kata, x-boss aku dgr cerita ni, dia suruh budak tu hantar surat letak jawatan ajer klu x tahan... TN HJ pun dgr nya suruh belasah budak tu kesana kemari supaya kenal org dan nak bercakap... aku betul2 bersyukur, aku ditendang ke tempat skrg ni.. sebab aku dikelilingi dgn kwn2 yang baik2 belaka... diaorg x menyalahkan aku.. x tau la sebab diaorg kwn aku atau sekadar nak menyedapkan hati atau ikhlas... walau apa pun alasan nya, aku tetap bersyukur ada kawan mcm mereka...

ada kwn2 yg kata suruh bersemuka dgn dia tanya apa masalah dia dgn aku... kawan2.. dia ni bukan lelaki biasa.... yang boleh aku cari gaduh... yg boleh aku tanya "APA MASALAH KO DGN AKU NI?"... dia ni bukan jenis yg gitu... silap2 klu aku tanya gitu, dia leh nangis...jd aku x nak la buang masa tanya pe masalah dia dgn aku... lantak ko la... yg pasti aku x d masalah dgn ko... aku ganas seperti biasa... aku x takut pun... terpulang la klu diaorg nak kata aku salah.. tp aku tetap kata diri aku x salah... aku x marah dia... mungkin sebab suara aku nyaring dan aku suka perli2 sikit (heheheh), dia terasa... well.. semuaorg pun kena... apa keistimewaan ko x kena dgn aku lak?

korang tahu x... smlm ada satu kes.. kwn aku ni de kirim barang bg bos aku... tp dia x bg kat PA bos... dia bg kat org lain.. so bila bos nak brg tu, x jumpa... so kwn aku ni call la sana sini cari brg tu.. atlast jumpa gak.. tp kwn aku ni x maklum kan la kat budak ni yg dia da jumpa brg tu... budak ni leh sms kwn aku tanya "akak marah ke dgn sy? bos marah ke dgn sy?" bila kawan aku x reply, dia leh hantar lg "kak, knp x reply, credit akak habis yer? akak marah sayer yer?" mcm budak2 kan...? so bila kwn aku d abals kata x marah... dia leh ckp, lega hati sy, leh sy tido mlm ni... klu x, x lena sy nak tido, sedih saya... aku rasa mcm nak bg penampar kat dia time aku tulis ni... lembut giler, lembap giler, slow giler....

apa pun.. lantak ko la...

EN SANIP... baca je la blog sy ni.... ni la huarian sy berkaitan kes yg sensasi ni... byk lg sy nak bg sample/contoh2 kes... tp x larat la nak menaip...

pada budak yg slow tu... "lu pikir la sendiri" (nabil).... pe yg ko buat ni betul x? perlu x?sendiri mau ingat la...

pada kawan2 opis aku yg lain... terima kasih byk2 sebab berada kat belakang aku, bila aku tgh susah.. aku betul2 menghargai understanding korang tu... terima kasih byk... I LOVE UOLLSSS... muaaahhhh....

No comments: