Pages

Wednesday, July 6, 2011

:: BLOGSPOT VS DOMAIN ::

Aku punya domain PROUDMUMMY, will expired on next coming 15th july,rasanya macam baru semalam ajer aku subscribe domain sendiri, ikut-ikut orang. Tapi sampai da nak setahun ni, aku tak fully utilised pun kelebihan-kelebihannya. Sebab aku sendiri taktau macam mana nak setting. Contoh, aku rasa aku eligble untuk email sendiri under proudmummy.com. Tapi tak tau macam mana nak setting. Aku rasa, aku punya, lagi banyak kelebihannya, sebab aku bukan sajer beli domain, tapi hoster nya sekali. Apa itu hoster? Ntah, aku pun tak tau.

Bila da nak dekat-dekat expired ni, aku mula berkira-kira samaada untuk menyambung subscription atau tidak, sebabbbbbb kalau tak sambung, automatik korang tak boleh nak baca blog ni lagi da. Kalau sambung, tak de masalah. Tujuan awal aku tulis blog, adalah sebab nak cerita all the moment pembesaran anak-anak aku, dan jugak perjalanan hidup kami sekeluarga la, untuk bacaan anak-anak aku bila besar nanti. Tapi pernah tak korang terpikir, kalau korang mati secara tiba-tiba? Xcident ker? Serangan jantung ker? Pernah tak terpikir? So, saper akan maintain blog ni, kalau aku tetiba mati? So, atleast, kalau under blogspot, free, blog akan wujud la sampai bila-bila. So mana tau esok besar, anak aku google, jumpa blog mak dia, so dapat la baca blog mak dia kan? Tapi kalau aku tak sempat tinggalkan wasiat, macam mana?

So, what say u? Aku nak dengar pendapat korang lak. In the mean time, aku da tukar url blogspot lama aku dari daniamummy.blogspot kepada p-r-o-u-d-m-u-m-m-y.blogspt.com . Aku nal proudmummy, da tak available, proud-mummy pun tak available, p.r.o.u.d.m.u.m.m.y, tak boleh guna karakter fulstop (titik) as url. Su aku guna la yang dash-dash tu... Kawan-kawan yang ada domain sendiri, what say u!

Thanks in advance!



- Posted using BlogPress from my iPad

No comments: