Pages

Thursday, June 2, 2011

:: ROMBONGAN KE KLCC ::

Semalam aku ambik cuti, sebab konon-konon nak g dating dengan anak sendiri. Plan nya nak bawak naik komuter, tapi tak tau nak ke mana. So kami bertolak awal, dalam pukul 9 macam tu. Mula-mula, kita breakfast kat seksyen 8. Da siap makan semua, aku pergi TM Point, sebab nak tukar modem streamyxs. Modem tu kena sambar petir (nanti aku citer). By the time settle urusan kan TM Point, da pukul 11. So aku ingat tak jadi la nak bawak budak-budak ni naik keretapi kan. Ingat nak ke JJ ajer, tengok wayang.

Sekali, masa nak g JJ tu, aku da tersalah masuk jalan dari Shah Alam. Aku tersalah pilih jalan nak balik rumah. Boleh ajer kalau nak u-turn, tapi jauh dan aku malas nak patah balik. So alang-alang da menuju jalan balik, aku belok la singgah stesen komuter kat seksyen 19 (jalan sehala nak balik rumah). Sampai kat stesyen komuter tu, aku macam blur kejap, sebab aku da lama gilerrrrrrr tak naik komuter, tak tau nak g mana, nak beli tiket kat mana, hahahahaha... Siap call kawan aku lagi tanya... Then kawan aku cakap kalau nak g Midvalley, kena tukar tren kat KL Sentral. Dalam masa yang sama, aku post gak status kat FB.







Budak 2 orang yang xcited nak naik komuter.

So apa-apa hal, aku beli dulu tiket pergi balik ke/dari KL Sentral. Dania yang baru 5 tahun ni pun dia charge. So harga tiket pergi balik untuk sorang dewasa dan sorang kanak-kanak ialah RM7.60. Bila da masuk dalam komuter, still aku tak decide lagi mana nak pergi. Dalam kepala otak nak g KLCC sebab, tren ke KLCC terus stop dalam bangunan. So aku tak yah susah-susah nak bawak budak melintas jalan....








Bila da sampai KL Sentral dalam pukul 12 gitu, pikir punya pikir, aku decide bawak ke KLCC la, aku nak tunjukkan bangunan twin tower tu ka diaorang, so next time bila nampak kat tv, diaorang boleh cakap, diaorang da sampai bangunan tu. Sampai kat KLCC dalam pukul 12:30, then aku kata nak cuba nasib tengok wayang. Since aku bawak budak, malas la nak pusing 1 mall cari cinema kan, so jalan mudah, call la kwn aku, nak tanya orang kat sana maluuuuu....

Ngam-ngam jumpa panggung 12:55, tengok info kat screen, citer kungfu panda start pukul 1.... Terus beli tiket dan masuk panggung. Habis je citer kungfu panda terus kitaorang balik....




Pada yang kecik hati sebab aku tak dapat jumpa korang, aku mintak maaf... Mungkin tak ada rezeki. Insyallah, lain kali kita jumpa....

- Posted using BlogPress from my iPad

No comments: