Pages

Wednesday, December 16, 2009

:: ITS TIME TO CHANGE ::

THE TAYAR....

aiyak.... pakai keta, baik kecik, baik besor sentiasa nak ada duit kan... member aku pakai kancil, each time dia g service pun, koman2 RM150.00 mesti ada dlm tangan. Inikan lagi keta beso, sederhana... aduhai...

En suami dapat duit "KUTU", x pulak aku tanya berapa ratus, so he decided to change the tyre, since keta aku da bergegar2 sebab tayar da botak. Paling ketara masa lasst few week yang aku nak tunjuk jalan ke PYRAMID kat member aku tu, bila aku pecut atas highway, giler gegar stereng aku... ye la, tayar sebelah ada bunga, tayar sebelah lg botak... then en suami g tukar tayar botak tu ke belakang, baru kurang sikit gegarnya, tp still la terasa kan...

mula2, dia nak tukar 1 ajer, sekali cina tu hembus kat dia ayat apa ntah, dia decide tukar 2 biji... terbang RM330.00... tu baru 2 biji... 4 biji? gilossss.... Kalau tak leh save RM20-RM30, ambik tayar kat abang ipar akau yang keje kat GOOD YEAR, tapi stsock x de pulak... terpaksa la sedekah kan duit tu pada tokey cina tayar tu...

buat balancing tyre



yg depan tukar belakang


yanag baru dua2 letak depan


x de chance nak "PAU" laki aku... tahun ni tak tau dia dpt bonus ke tak.... klu dpt bonus pun terpaksa ketepikan duit roadtax dalam RM1500.00.. ni dia da bg tau, nak beli KAMBING pulak... Tak pe la, standby sok klu aku pregnant, x yah susah2 cari kambing nak buat qiqah, sebab da bela awal2 kan... heheheheheh, peracangan awal...






No comments: