Pages

Wednesday, December 30, 2009

:: BYE BYE CAMIE ::



dulu, klu korang ingat la, aku pernah buat entry pasal nak jual video camera aku. Lepas tu sampai kesudah tak de org nak beli. Lepas tu x-boss aku suruh aku jual kat mudah.com, tapi aku malas nak upload gambar semua. Sampai 1 tahap, kitaorg agak kesesakkan duit, so terpaksa la aku upload gak dalam mudah.com tu. lepas tu ada la 2 org yng email aku bertanya kan pasal video cam itu. Sorang tu, orang m'sia, bila aku suruh sms tanya laki aku, x pulak dia sms. yg satu lagi org negara mana ntah... ha, negara nigeria.. aku bila tgk je negara nigeria, terus teringat pak tam2 tu semua.. terus aku cancel.. lps tu dia nak aku anta ke nigeria lak tu... ish, x berani la aku... then, terus senyap mcm tu jer.. Advertise kat mudah ni, dia bg masa x silap aku 3 bulan. 3 bulan klu x de org beli gak, automatik dia akan delete advertisement kita.

Lps tu smlm, laki aku sms aku, bg tau ada org nak tgk video cam nya.. so aku kata g la hantar, selepas beberapa kali berbalas sms, sambil perli memerli kes smlm tu (kes ada org kena tido kat luar tu) so, laki aku pun setuju la nak jumpa mamat tu. So lps maghrib mcm tu kitarg jumpa la mamat tu kat petronas stadium shah alam, mlm td...

aku dok dlm keta je, tp aku sempat gak la ambik gambar org yg beli tu.. Sajer la, takut, mana tau niat dia nak menipu ker, nak rompak laki aku ker, berniat buruk ker kan... tp bila tgk mcm ok ajer, so aku pun ok la.. lg pun klu betul niat dia x baik, buat apa la dia ajak jumpa kat petronas kan yg da tentu2 ada cctv... so slps sesi telek menelek, akhirnya dia puas hati, dan ambik la videocam tu... aku laki bini, rasa mcm sedih pulak nak berpisah dgn en camie tu.. tp ye la, kami jarang guna camie tu, asyik bg org pinjam ajer kan.. so baik let go ajer la.

dlm keta, aku tanya laki aku, org tu puas hati tak? laki aku ckp, org tu puas hati sgt, sebab semua brg complete, cd2, segala jenis wayar, bateri, charger, bag, kotak semua dlm keadaan baik. satu2 benda yg tak ada ialah manual pengguna. mana ntah aku letak.  then org tu cerita la, sblm ni dia ada gak nak beli camie dr org.. tp bila dtg jumpa, bateri x charge la, wayar tak de la, so mcm mana dia nak tau benda nya elok ke tidak kan.. nasib baik sblm pergi tu kami sempat charge bateri tu dulu, so dia boleh la testing2.

org nya pun baik, xde nak tawar giler2. last bila dia confirm nak ambik ajer, dia tanya laki aku, x boleh kurang ker, bila laki aku tanya, dia nak berapa, laki tu kurangkan RM50.00 ajer.. so ok la, laki aku pun setuju...

itu je la kisah camie aku, tp aku syukur sgt2, sbb dpt buyer yg x susah nak deal.. alhamdulillah.. dan dia percaya kita, kita percaya dia... next time boleh advertise mcm2 g kat mudah yer...








1 comment:

Me, Mrs Taj said...

senang kn klu dapat deal dgn org yang takde kerenah? hbs cite..huhuh