Pages

Wednesday, November 25, 2009

:: TEMPAT SIMPANAN ::

Sebelum ni, semua art works DANIA, aku g tampal kat dinding bilik. Seronok gak, sebab bila ALISYA masuk bilik tu, dia akan point out gambar2 tu, sambil merming la. Agaknya dia tanya, ni gambar apa? So aku ckp la, gambar apa yg ditujuk tu kan. Cth elephant ker, watermelon ker kan. Tapi sometimes, tangan dia gatal jugak. Dia bukan sahaja point out gambar tu, tapi dia koyakkan sekali. Budak tu memang lain mcm sikit.

So, click sana clik sini, aku jumpa satu homeshooler punya blog (can't remember la, apa nama blog URL dia), dia simpan artworks anak dia dalam fail plastik. Ohhh.. aku rasa its a great idea la, so boleh tahan lama sikit benda tu kan, tak de la koyak ke haper kan. So aku pun g la servey fail plastik yang biasa kita letak sijil2 kita tu, (aku nya sijil semua simpan dlm fail plastik tu, then senang, hangkut bawak g interview). Tapi fail tu mahal la. Dalam belas2 ringgit. So aku teringat masa kerja company dulu, dia ada beli plastik dia sajer, da siap2 puncher, so kita boleh simpan dalam fail sendiri. So cari punya cari, jumpa kat giant. Murah ajer, 10pcs RM3.49.


Tada!
ini la hasil nya






esok2 kalau da banyak artworks DANIA atau aku ada duit lebih, aku akan asing2 kan fail ikut subject, cth, shapes, colors, numbers etcs. Sekarang ni aku dumb semua dalam 1 fail.

notes: masih mencari color printer... klu la kerja company lama, da lama aku lenjan printer tu!







3 comments:

Mazrina said...

ish...rajin betul ko ni yer..next year Dania masuk sekolah mana????..dh start hantar dia sekolah kan??

Dania's mummy said...

dania tak sekolah la next year, tak de duit nak sekolah kan dia... hahahahahah... boleh bg statement gitu tak? next yr dania baru 4 tahun, sekoalh yg terima budak 4 tahun ni semua sekolah yg mahal2. yuran main ratus2 ribu2. nanti sekolah masa 5 tahun je la... tu yg aku kena rajin ajar tu.. kang ketinggalan pulak...

oma said...

dik, uda rasa elok edit file2 tu nanti ikut tarikh dia buat so kita secara langsung kita tahu at what agebest kalu notiskan date masa dia buat tu!) dia buat lukis gambar tu and we can see her improvement/developing on all those...I guess it's more interesting! nanti kalu dia orang dah besar2..kitatgk balik file tu..so kita tak akan lupoa tarikh dan usia masa mereka buat sume tu...best tauuu! (my way laaa)