Pages

Thursday, October 22, 2009

:: ALISYA LAGI ::


Ini gambar terbaru Alisya selepas baik demam! Ligat berjalan kehulu kehilir. Tak padan bila demam, dok melepek ajer.
btw, malam tadi ALISYA tak boleh tido. Pusing sana, pusing sini, merengek2. Aku kata apasal la budak ni, kena sampuk ker, sebab aku pegang dahi dia tak panas pun. Bagi sisi x nak minum. Aku boh vics kat perut dia, kot2 perut dia masuk angin kan. Lepas boh vics, ok kejap, lepas tu merengek2 lagi.
Then pagi ni, bila dia bangun tido, aku tengok hidung dia da macam badut da, merah2!, tapak tangan merah, tangan merah, muka la paling teruk. Badan tak ada lagi. Mak aku kata kena "DABEKKEN". Tu bahasa orang jawa, orang melayu aku tak tau panggil apa. Campak ker? tapi dia x de biji2. Dia gatal dan merenyam. Mak aku tak bagi mandikan, tapi aku mandi kan jugak. Demam pun aku mandi kan, ini kan pulak takat merah2 (melawan cakap mak!) heheheheeh..
So, conclusion, itu la punca dia demam hari tu. Petang nanti aku follow up dengan babysitter.






2 comments:

Sarah Syazwani said...

kalu anak aku demam pun aku mandikan gaks tp sket2 la..sbb ikut nasihat doktor better mandikan kurangla sket haba kt badan tuh...kalau kene campak pun gitu...mandikan jek..

Dania's mummy said...

aku pun mandikan, siap bersyampu kepala lagi, sebab budak2 demam, kepala kan masam2. So aku mandikan bersungguh punya.. heheheheeh