Pages

Thursday, June 11, 2009

:: MAM vs NUK ::

sabtu lps aku g belikan
DANIA botol
MAM
ni
sajer je,
lama x ganti botol dia ni kan
masa beli tu
aku ckp dgn dia
"kakak, ni botol kakak tau, bukan botol lisya"
dia ni klu x di bg tau awal2
kang dia ingat botol adik dia
so dia x mo

sblm ni, DANIA guna botol
NUK
tp sajer la aku tukar selera ke botol MAM pulak
dulu kecik2, dia pakai botol MAM gak
tp jenis botol dan puting yang mcm NUK tu

DANIA ni habit dia
suka minum susu
tp x minum
dia suka hisap botol tu, tp susu x luak2 gak
sebab tu gigi dia rosak
dan sbb tu jugak
aku bg puting kat ALISYA
kita try n error la
dulu masa DANIA aku x bg puting
gigi rosak
so kita try bg puting kat ALISYA pulak
.
.
.
back to cerita botol
DANIA ni x mo minum kat botol MAM tu
sbb dia kata, dia geli dgn puting botol MAM tu
kahkahkah
so end up, dia minum bila dia da nak tido,
bila susu da habis, terus dia buang botol tu
bagus jugak
x de la dia kemam2 botol tu kan
tp kdg2, dia request gak
x mo minum kat botol MAM tu
dia nak minum kat botol NUK tu
aku ckp botol NUK aku da buang
memang lps ni aku nak buang la
x mo bg dia kemam2 botol lagi
tp tu la
kena take risk
takut dia x mo minum susu lak lps ni









































3 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

kalo dier dahaga, dier mesti minum punya..hiks..
aku x penah beli botol2 ko ckp ni..avent pun aku x beli :P

Dania's mummy said...

ada 1 mlm tu merayu2 dia mintak suruh tukar botol, once ktaorg tukarkan botol, baru boleh tido.. teruk betul... eh, anak ko susu badan ker? bagus la, x yah spent puluh2 ringgit kat botol... beli botol murah pun boleh, tp sajer je aku gatal...

ibu_uwais_ameenah said...

botol MAM tu mmg bagus! uwais & ameenah used it