Pages

Thursday, February 19, 2009

:: MAID ::

dua tiga hari ni byk betul cerita pasal maid indon ni kan,
yang beranak la, yang buat persatuan la, yang larikan diri la, mcm2 lagi
ngeri dgr
tp ramai gak kwn2 aku, atau org yg aku kenal ambik maid
byk yek duit korang...
bukan murah tau nak pakai maid...
emmm...
aku x mampu lagi la
.
.
.
klu aku mampu pun, mungkin aku tak akan ambik..
SEBAB
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
:: PERTAMA ::
mak aku da cuci darah...
every week, 3 kali dia kena cuci darah...
tempoh cuci darah ialah 4 jam
tambah/tolak cucuk jarum, tanggal jarum
perjalanan pergi balik,
total hr spent is around 5 hrs
bapak aku yang menjadi driver hantar dia pergi balik
sementara nak tunggu 4 jam habis cuci tu
bapak aku akan balik rumah, buat kerja rumah,
bukan kerja rumah la,
tp lebih kepada bercucuk tanam
mencatikkan taman
belek telek pokok bunga
dan sebagainya la
kang klu aku ambik maid
bapak aku berdua ajer dgn maid kat rumah
hati mak aku yang tgh cuci darah pun
x tenang
kenang kan suami kat rumah dgn maid
BETUL x?
so conclusion nya, x yah ambik..
sama2 la buat kerja rumah, mana yg termampu
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
:: KEDUA ::
sama seperti alasan di atas
tp kali ni
en suami la
en suami kan kerja shift
kdg2 shift malam,
siang ada kat rumah
klu shift ptg, pg de kat rumah, balik tgh malam
klu shift pagi
orait la kan
so, kang hati aku pun x tenang
so conclusion
x yah ambik gak...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
:: KETIGA ::
rumah aku kecik la
x cukup bilik nak bg maid tido
so conclusion
x yah ambik
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
:: KEEMAPAT ::
daripada aku bayar beribu2 kat agent pembantu rumah tu
baik aku beli benda lain
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
:: KELIMA ::
kang ambik maid, en suami take for granted
x nak tolong2
semua suruh maid buat
jaga anak pun x nak...
so lbh baik buat sama
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
tu je la
tp klu aku mampu dan tiada halangan2 seperti di atas
mungkin aku akan ambik gak kot...
heheheheheehhehe
tu alasan org x berduit sebenarnya
.
.
.
.
.

3 comments:

Sarah Syazwani said...

xyahla amik...susah sama2 susah..senang sama2 senang..ye x??

Luvvvvv said...

xpe.. xpe... semua buat sendiri...

tp x semua maid tu x baik... cth terbaik maid kakak aku... giler babas punya baik... kalau x.. masa kan lebih 7 tahun dia keje ngn kakak aku!!

boleh percaya 110%, even duit rm10.00 jumpa pun dia x kan amik. kdg2 anak2 buah aku mntk duit kt mak dia nak beli sweets mak dia x mo kasi, maid dia yg bg duit suh pegi beli... baik sungguh dia!!

Anonymous said...

kredit to adik aku punya komen kat atas ni.....TQ!!!!TQ!!!!

mmg betul...tak semua org bernasib baik.....cuma mmg satu bonus la....dr mula dia kerja....until now masih bertahan....

mula2 kita pun ala2 cam majikan & pekerja but...keserasian tu boleh dibentuk.....so bila dah nmpak keserasian....anggapla dia anggap dia cam family...and paling penting dia anggap anak kita cam anak dia.....

*yg pasti 1 tips kalau nak ambik maid....jgn terlalu cerewet, so paham2 je la.....kalau ada je perangai tu.... lebih baik forget it!!!!!!