Pages

Wednesday, February 18, 2009

:: INSURANS COMPANY ::

Aku nak tanya la
Syarikat Insurans
kereta yang mana yang bagus dan murah???
roadtax keta aku mati
01.03.09
ni...
da dpt quotation baru utk renew insurans, tp
sajer je la, mana tau boleh dpt lg murah ker
quotation yg aku dpt tu dalam
RM1300++
kita boleh mintak kurangkan sum insured tu ker???
tu la padan muka
nak sgt naik keta besar kan...
(x de la besar mana pun, tp sesak nafas gak la pd aku)
tanggung la sendiri...
.
.
.
tp skrg aku laki bini berkenan betul dgn keta ni
dulu masa aku ambik keta,
keta ni x kuar lg...
keta ni kuar thn lepas...
klu keta ni kuar masa aku ambik keta skrg,
da tentu2 aku pilih keta ni...
.
.
.
x pe la,
x de rezeki...
syukur je la dgn apa yg ada
ALHAMDULILLAH

4 comments:

Anonymous said...

ko nak tukar ete lagi dik?

Dania's mummy said...

x de la... berangan ajer tu... lps ni klu beli lg, nak cari yg panjang pulak... tu pun x tau tahun bila... lama lagi la...

Harry said...

dayah, road tax saya pun 6/3/09..
aduhhh..pening nak mencari duit utk road tax... so kalau nak murah.. reduce kan sum insured.. macam kete saya dulu...

Dania's mummy said...

en. hairi...

en hairi lg perit, sbb keta lg besar dr sy, lps tu NCB hari tu da habis kan? sbb hari tu claim insurans yg masa xcident tu kan???