Pages

Thursday, June 19, 2008

DANIA BATRISYA vs DAYANA BATRISYA

apa hubung kaitnya antara DANIA BATRISYA dengan DAYANA BATRISYA? mereka berdua adalah dua pupu dari sebelah mummy. Bapa kepada DAYANA adalah sepupu kepada mummy. kenapa nama mereka berdua seakan2 sama? jawapannya kerana kedua2 ibubapa DAYANA tidak suka campur sedara!!!!! (geram aku...) heheheheheeh
semasa DAYANA dilahirkan, umur DANIA da masuk 1 tahun 3 bulan. Semasa DANIA menyambut harijadi nya yang pertama, mummy siap buat party kecil2lan lg untuk DANIA. Persoalannya sekarang, how come parents si DAYANA ni tak tahu nama anak aku???? anak aku da berumur 1 tahun 3 bulan tau masa anak dia di lahirkan.. x kan dalam masa 1 tahun 3 bulan tu, dia x boleh nak tahu nama anak aku????
Masa mummy tahu nama anak sepupu mummy tu, (diberitahu oleh cousin2 yang lain) DAYANA BATRISYA, mummy x rasa apa2 pun.... pada mummy, x pe la..ia hanya sekadar nama, sapa2 pun boleh letak kan... dari DAYANA ni lahir, kitaorg sepupu2 ni x pernah nampak dia, sebab mak DAYANA ni balik ke johor selepas 3 hari bersalin kat sini. then kemudian lps mak DAYANA ni habis pantang, dia tinggal kan DAYANA ni kat johor utk mak dia jaga.. X tau la reason di sebalik tu.. but then, selepas 7 bulan anak dia kat sana, dia ambik DAYANA tu utk tinggal dgn dia kat sini... SO baru2 ni, ada birthday party anak sepupu yg lain, berkumpul la kami sepupu2 ni kat rumah makcik kami ni.. kat situ la baru nampak si DAYANA ni... bila mummy nampak parents DAYANA ni bawak DAYANA ni, tetiba hati mummy berbulu pulak.... mcm mana la ko leh letak nama anak ko ni sama mcm nama anak aku? Walaupun ianya sekadar nama, tp mummy rasa dia x patut letak nama anak dia lebih kurang sama dgn anak mummy... klu dia tu org lain, mummy x kenal sgt, x pe la.. ni sedara sendiri.. klu berkumpul mesti akan berjumpa... so mummy mcm x leh nak terima...
Masa kat birthday party tu, mummy terdengar perbualan ni:-
makcik A: B, saper nama anak ko ni? (makcik A bertanya kepada mak si DAYANA)
makcik C: DAYANA BATRISYA (makcik C menjawap bg pihak menantu dia)
makcik A: eh, bukan sama mcm nama anak ko ke? (makcik A menunju kan soalan kepada mummy, tp mummy tidak menjawap, sebab didalam hati sudah berbulu ajer)
makcik C: ha'ah, sama mcm anak si ida ni. MAK BAPAK DIA X TAU, LEPAS DAFTAR KAN NAMA, BARU TAHU NAMANYA SAMA MCM NAMA ANAK SI IDA NI.
aduhai makcik C.. nasib baik la ko yang jawap bg pihak anak menantu ko... klu la anak menantu ko yang menjawap, da tentu aku fired cukup2 punya... LAIN KALI BERCAMPUR LA DGN SEDARA MARA... JGN MCM KATAK BAWAH TEMPURUNG... BILA RAYA, DTG LA RUMAH, BILA ORG BUAT KENDURI ATAU MKN2, DTG LA KERUMAH.. KLU ADA SEDARA BARU BERANAK, BWK2 LA MELAWAT... BUKAN KITA NAK HADIAH BAGAI PUN... CUMA INGATAN TULUS IKHLAS TU YANG PENTING... boleh mak mertua dia jawap, anak menantu dia x tahu nama anak aku? hello... aku leh ingat nama anak2 buah sedara aku, walaupun bukan nama penuh tau... ayoyo.. teruk betul la sepupu yang sorang ni... angin betul aku dengan jawapan makcik aku tu....

No comments: